Pages

Subscribe

Tuesday 1 January 2008

ပထမ နံနက္ခင္း

စာေရးသူက ဘာသာေရးသမားတစ္ဦးပါ၊ ကမၻာသူ ကမၻာသားအားလံုး ထာ၀ရၿငိမ္းခ်မ္း ထာ၀ရအျပံဳးပန္းေတြနဲ႔ လွ်မ္းလွ်မ္းေ၀ေနခ်င္သူတစ္ဦးပါ။ ကမၻာႀကီးတစ္ခုလံုး စစ္ပြဲေတြ ကင္း႐ွင္း ယမ္းခိုးေတြလည္း အလ်င္းမ႐ွိတဲ့ စစ္မဲ့နယ္ေျမခ်ဥ္း ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့သူပါ။ အခ်င္းခ်င္းေတြၾကား မတရားတဲ့ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေတြ၊ တရားမဲ့ အႏိုင္ယူခ်င္မႈေတြလည္း ကင္း႐ွင္းေစခ်င္တဲ့သူပါ။ ဒုကၡဆိုတဲ့စကားကို ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ့ နားမွာမွ သဲ့သဲ့ေလးေတာင္ မၾကားေစခ်င္သူတစ္ဦးပါ။ စားစရာမ႐ွိ ၀တ္စရာမဲ့ ေနစရာေပ်ာက္ဆိုတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးကို စိတ္ကူူး အိပ္မက္ထဲမွာေတာင္ ျမင္မက္လို႔မရႏိုင္တဲ့ လူသားကမၻာႀကီးတစ္ခုကိုလည္း တည္ေဆာက္ေပးခ်င္သူတစ္ဦးပါ။ ဒါေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္း တဲ့ ကမၻာႀကီး တည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကသူမ်ားရဲ့ ဘ၀ျဖစ္စဥ္မ်ား၊ လုပ္ရပ္မ်ားကို အလ်ဥ္းသင့္တိုင္း စူးစမ္းမိတတ္ပါတယ္။ ကိုယ္လဲ ဘယ္လိုမ်ား ကူညီေပးႏိုင္မလဲရယ္ လို႔ ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ပါ။ ဒီအထဲမွာ မျဖစ္သင့္တဲ့ ျပႆနာတစ္ခုျဖစ္ရျခင္း၊ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာတစ္ခု မေျပလည္ႏိုင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သတ္ၿပီး ပညာ႐ွင္မ်ားရဲ့ ေလ့လာထားမႈကို ဖတ္ရတယ္။ စိတ္၀င္စားစရာပါ။ မဖတ္ဖူးေသးမည့္သူေတြကိုလည္း ဒီအေၾကာင္းတစ္ ဆင့္ေျပာခ်င္မိတယ္။ ျပန္လည္ေဖာက္သည္ခ်တဲ့ သေဘာေပါ့။ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြ ေျပလည္ေစဖို႔ အေထာက္အပံ့ေလးတစ္ခု ျဖစ္ႏိုင္မယ္လို႔လည္း ယူဆမွတ္ထင္မိလို႔ပါ။

ေရေျမေလ သဘာ၀ သယံဇာတပါမက ဘာသာသာသနာ ယဥ္ေက်းမႈအလွေတြနဲ႔ပါ ထံုမႊမ္းထားခဲ့တဲ့ ကိုယ့္ေျမကိုယ့္ရြာမွာ တကယ္္ဆိုေတာ့ ႀကီးမားတဲ့ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ လူမ်ိဳးေရး ျပႆနာဆိုတာ မ႐ွိစေကာင္းတဲ့အရာပါ။ သို႔ေပမယ့္လည္း တကယ့္လက္ေတြ႔ဘ၀မွာ မၿပီးဆံုးႏိုင္တဲ့ ျပႆနာေပါင္းစံုနဲ႔ ေန႔စဥ္ေတြ႔ၾကံဳေနရလို႔ လူေတြလည္း လူစဥ္မမွီ၊ သူစဥ္မမွ် အလြန္မွပဲ ေအာက္က်ေနာက္က်နဲ႔ ေနထိုင္ၾကရတာပါ။ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ၊ အသိဥာဏ္ေခါင္းပါးမႈ၊ ကိုယ္က်င့္တရားေတြ ခၽြတ္ျခံဳက်မႈစတဲ့ ဘ၀အတြက္ အႏႈတ္လကၡဏာေဆာင္ အမူအက်င့္မ်ားႏွင့္ အသားက် ရင္ပါးစြာ ေနေနရတဲ့ကိုယ့္လူမ်ိဳးေတြကို ျမင္ရ ေတြ႔ရေတာ့ စိတ္ထဲမွာ နာက်င္ခံခက္လဲ ျဖစ္မိတယ္။ ၀မ္းနည္းစိုးရိမ္စိတ္လည္း ျဖစ္မိတယ္။ ေတြးမိတဲ့အခါတိုင္း ယူက်ံဴးမရျဖစ္တတ္မိလို႔ အိပ္မေပ်ာ္တဲ့ ညေတြေတာင္မွ ျဖစ္ရတက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ လူမႈဒုကၡအ၀၀ေတြကေန ကင္းလြတ္ေစဖို႔ ကူညီပံ့ပိုးႏိုင္ေလမလဲလို႔ လည္း အခါခါစဥ္းစားမိတက္ပါတယ္။ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ မကူညီမပံ့ပိုးႏိုင္တဲ့ ကိုယ့္ရဲ့ အားနည္းမႈအတြက္လည္း အားမရႏိုင္ျဖစ္မိပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလမွာ ကူညီ ႏိုင္မည့္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ဆိုတာကိုပင္ မိုက္မဲစြာ ေမွ်ာ္ကိုးစိတ္ ၀င္လာတတ္တဲ့ ကိုယ့္ရဲ့ေပ်ာ့ညံ့မႈအတြက္လည္း ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အားမရႏိုင္ျဖစ္တက္ရင္းနဲ႔ေပါ့။ သို႔ေပမယ့္ ထိထိေရာက္ေရာက္ မလုပ္ႏိုင္ဘူးထင္လို႔ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ေနမယ္္ဆိုလ်င္ေတာ့ ဘာမွျဖစ္လာႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တတ္ႏိုင္သမွ် လုပ္ၾကည့္ေနခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာ အပိုင္းကေနၿပီးေတာ့ေပါ့။ ကုိယ္လုပ္သမွ် တိုင္းမွာလည္း အက်ိဳးမ႐ွိရင္ ေနေစဦးေတာ့၊ အဆိပ္ အေတာက္ေတာ့ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ် မျဖစ္ေစရဘူးဆိုတဲ့ ဆႏၵမူကိုလည္း ေ႐ွ႔သြားျပဳလို႔ေပါ့။ ဒီစာေလးက ေတာ့ အဲလိုဆႏၵနဲ႔ လုပ္ၾကည့္ေနတဲ့ အရာမ်ားထဲက အစိတ္အပိုင္းေလး တစ္ခုပါပဲ။ လည္ပတ္ေနတဲ့ စက္ယႏၱရားႀကီးတစ္ခုက ေခြးသြားစိတ္ကေလးတစ္ခုမွ် ျဖစ္ေစဦးေတာ့ ဆိုတဲ့အေနနဲ႔ပါ။

ျပႆနာကို တကယ္ေျပလည္ေအာင္ ေျဖ႐ွင္းႏိုင္တဲ့အဆင့္ေရာက္ဖို႔ အဆင့္ငါးဆင့္လို တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့
(၁) ျပႆာ၏ အေျခအေနမွန္ကို ဂ႐ုျပဳမိျခင္း
(၂) ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာက တကယ့္အေရးတစ္ႀကီး ေျဖ႐ွင္းရမည့္အရာလို႔ လက္ခံျခင္း
(၃) ျပႆနာကိုေျဖ႐ွင္းဖို႔ ကိုယ့္မွာ တာ၀န္႐ွိတယ္လို႔ လက္ခံျခင္း
(၄) ေျဖ႐ွင္းရမည့္ ျပႆနာအတြက္ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းကို ႐ွာေဖြႏိုင္ျခင္း
(၅) ေျဖ႐ွင္းဖို႔ ဆံုးျဖတ္ျခင္း။ ေျဖ႐ွင္းရာမွာ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ျခင္းတို႔ လို႔ဆိုပါတယ္။
ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္ေနၿပီဆိုပါေတာ့ အျမန္ေျပလည္သြားေစဖို႔ဆိုလ်င္ ဒီျပႆနာကို ျပႆနာရယ္လို႔ အမွန္အတိုင္း လက္ခံဖို႔လိုပါတယ္တဲ့။ ဟုတ္တာေပါ့။ ျပႆနာကို ျပႆနာရယ္လို႔ လက္ခံမွသာ ေျဖ႐ွင္းလိုစိတ္႐ွိမွာေပါ့။ အမွတ္တမဲ့ ေနတက္လို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ျပႆနာနဲ႔ ေနထုိင္ေနရတာ အသားက်ေနလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ျပႆနာကို ျပႆနာလို႔ လက္မခံခ်င္ဘူးဆိုရင္၊ သို႔မဟုတ္ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာကေန ကိုယ့္အတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ တစ္ခုခုရေနလို႔ ျပႆနာကို ျပႆနာလို႔ မျမင္ဘူးဆိုလ်င္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ျပႆနာကို ေျဖ႐ွင္းဖို႔ ႀကိဳးစားအားထုပ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၾကာလာေတာ့ ျပႆနာအတြင္းမွာ ေနရတဲ့ ဘ၀ကုိေတာင္ ဒါဟာ လူသားတစ္ဦးအဖို႔ မလြဲမေသြ လက္သင့္ခံရမည့္၊ လိုက္နာရမည့္ ဘ၀အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုလို႔ပင္ ထင္ျမင္လာတက္ပါ တယ္။ လူေတြဖန္တီးမႈေၾကာင့္ ျဖစ္လာရတဲ့ ျပႆနာကိုပင္ လူဖန္တီးမႈေၾကာင့္လို႔ မျမင္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ နိယာမတစ္ခုအသြင္၊ သဘာ၀ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုပမာ ထင္ျမင္လာတတ္ပါ တယ္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ့ ထင္ျမင္မႈ၊ ယံုၾကည္လက္ခံမႈမွသည္ တစ္သင္းတစ္ဖြဲ႔၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးရဲ့ ထံုးတမ္းစဥ္လာ တစ္ခုအထိပါ ထင္ျမင္လာတက္ပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္လာတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ေတြ႔ၾကံဳရတဲ့ အခက္အခဲမ်ိဳးဟာ သာမန္လူသားေတြေျဖ႐ွင္း လုိ႔ ရႏိုင္တဲ့အရာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူးလို႔လည္း ထင္လာတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအခက္အခဲ ကေန ႐ုန္းထြက္ႏိုင္ေစဖို႔ သာမန္သူေတြထက္ စြမ္းေလာက္မည္ထင္တဲ့ စြမ္းအား႐ွင္ တစ္ဦးဦးရဲ့ ကူညီမႈမ်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကိုးတက္ပါတယ္။ ကိုယ္လုပ္ရမည့္ ကိုယ့္တာ၀န္ကို တန္းခိုး႐ွင္တစ္ဦးဦး၊ စြမ္းအား႐ွင္တစ္ဦးဦးဆီကို လြဲေျပာင္းေပးခ်င္လာတက္ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ့ျပႆနာကို ကိုယ္တကယ္ေျဖ႐ွင္းမွ ေျပၿငိမ္းမည့္ အေရးမွာ မဆိုင္သူေတြကို မွီခို အားကိုးလြန္းအားႀကီးေတာ့ တကယ့္ျပႆနာက ဘယ္မွာလာလို႔ ေျပလည္ႏိုင္ပါ့မလဲ။ ေနာက္ၿပီး စြမ္းအား႐ွင္ တကယ္႐ွိ မ႐ွိဆိုတာလည္း အတိအက်သိႏိုင္တဲ့ အရာမ်ိဳးမွ မဟုတ္တာ။ ဒါေၾကာင့္ ျပႆနာကို ျပႆနာရယ္လို႔ အမွန္အတိုင္းျမင္တတ္မႈဟာ ျပႆနာေျဖ႐ွင္းဖို႔အတြက္ ပထမအေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ျပႆနာကို ျပႆနာလို႔ အမွန္အတုိင္းအျမင္ႏုိင္၊ ဂ႐ုမျပဳႏိုင္မိဘူးဆိုရင္ နံပါတ္တစ္ အခ်က္ကို ေဖာက္ဖ်က္တာျဖစ္လို႔ တကယ့္ျပႆနာဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ေျပလည္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။

ျပႆနာကို ျပႆနာရယ္လို႔ ျမင္တာေတာင္မွ ျဖစ္ေနတဲ့ျပႆနာဟာ အေရးတစ္ႀကီး ေျဖ႐ွင္းရမည့္အရာလို႔ မျမင္ႏိုင္ဘူးဆိုလ်င္ရင္လည္း ေျဖ႐ွင္းဖို႔ ေႏွာင့္ေႏွးေနတတ္ ပါတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာက တကယ့္အေရးတစ္ႀကီး ေျဖ႐ွင္းရမည့္ အရာလို႔ လက္ခံျခင္းဆိုတဲ့ နံပါတ္ႏွစ္ အခ်က္ကလည္း တကယ္အေရးႀကီးတာပဲ။ သူသူ ကိုယ္ကိုယ္ပါပဲ။ ေကာင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မေကာင္းတာကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ျပဳလုပ္ရဖို႔ ၾကံဳရတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ကိုယ္ေတြ႔ၾကံဳရတဲ့အရာဟာ တကယ့္ကိုယ္မွ အေရးတစ္ႀကီး လုပ္ရမည့္အရာလို႔ ထင္ျမင္မိဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ပဲ ဒီအရာဟာ သိပ္ၿပီး အေရးမႀကီးလွဘူးလို႔ ထင္လ်င္ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း မလုပ္ပဲ ေန႔ေရႊ႔ ညဆိုင္း လုပ္တတ္ပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း လုပ္ျဖစ္သည္ထားဦး ကိုယ့္မွာ႐ွိတဲ့ ခြန္အားကို အျပည့္အ၀မထည့္ပဲ ေပါ့ေပါ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့လည္း လုပ္တက္ပါတယ္။ တစ္ဦးေဆာင္ေသာ္ မရ၊ တစ္ေသာင္းေဆာင္ေသာ္ရ၏ လို႔ဆိုေပမယ့္ အဲဒီတစ္ေသာင္းလံုးက အမွန္တကယ္ ေဆာင္ပါမွ ကိုယ္လိုတဲ့အရာက တကယ္ရႏိုင္မွာပါ။ သုိ႔မဟုတ္လို႔ အေရအတြက္မွ်သာ တစ္ေသာင္းထဲ ပါ၀င္ေနမယ္္ဆိုလ်င္ေတာ့လည္း တစ္ေသာင္းေဆာင္လည္း ရႏိုင္မွာ မဟုတ္သလို တစ္သန္းေဆာင္လည္း ရႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လူတိုင္းလူတိုင္း က ကိုယ့္မွာ႐ွိတဲ့ ကိုယ္အားဥာဏ္အားေတြကို အစြမ္းကုန္ထုပ္ၾကမွ လုိခ်င္တဲ့အရာက ရႏိုင္မွာပါ။ မထိတထိလုပ္ေနျခင္းဟာ ျပႆနာကိုပိုၿပီး ႐ွည္ၾကာေစတတ္တယ္ဆိုတာ ကိုလည္း ေမ့မထားသင့္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာဟာ အေရးတစ္ႀကီး ေျဖ႐ွင္းရမည့္အရာဟာ ခြန္အားအျပည့္နဲ႔ ေျဖ႐ွင္းရမည့္အရာလို႔ လက္ခံယံုၾကည္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

နံပါတ္သံုးျဖစ္တဲ့ ျပႆနာကို ေျဖ႐ွင္းဖို႔ ကိုယ့္မွာတာ၀န္႐ွိတယ္လို႔ လက္ခံျခင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ အေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ေလာကထဲမွာ ေကာင္းက်ိဳး ရလာဒ္ကို မွ်ေ၀သံုးစြဲလိုသူေတြ၊ သံုးစြဲေနသူေတြ မ်ားေပမယ့္ ေကာင္းကိုးရလာဒ္ အားထုပ္လိုသူကေတာ့ မမ်ားလွပါဘူး။ ႐ွားတယ္လို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရႏိုင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးေ၀ါဟာရနဲ႔ ေျပာရရင္ free riders အေခ်ာင္စီးသူေတြမ်ားတယ္လို႔ ထင္ရမွာပါ။ ႏုိင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးမွာ အဲဒီလို အေခ်ာင္စီးလိုသူေတြ မ်ားေနရင္ အဲဒီႏိုင္ငံနဲ႔ လူမ်ိုဳးမွာ ႀကီးပြားတိုးတက္ဖိို႔ လမ္းစမျမင္ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ကုိယ့္အခြင့္အေရးကို ကိုယ္တိုင္လုပ္ယူမွ ရမယ္ဆိုတဲ့သေဘာတရားကို နားလည္ေပမယ့္ တကယ္ ကိုယ္တိုင္ လုပ္သူကေတာ့ အေတာ္ကို႐ွားပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလမွာဆိုရင္ တကယ္လုပ္ေနသူကုိ ပင္လ်င္ မိုက္မဲလို႔လုပ္ေနတာ၊ ကိုယ့္ကုိုယ္ကို ဒုကၡ႐ွာေနတာလို႔ပင္ ထင္ေနတတ္ၾက ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး လုပ္ေနသူေတြကိုပဲ အခြင့္အေရးတစ္ခုခုကို ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး လုပ္ေနသေယာင္ေယာင္ ျမင္တတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆင္းရဲဒုကၡခံကာ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ေနသူေတြေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳးရလာဒ္ ထြက္လာမည္ဆိုလ်င္ အဲဒီရလာဒ္ကုိ အားလံုးမွ်ေ၀ ခံစားခြင့္ရၾကမွာပါ။ လုပ္ေနသူေတြက ဘာမွပိုၿပီး ခံစားၾကရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္လုပ္ေနသူေတြက အနည္းအက်ဥ္း ပိုမိုခံစားၾကရ သည္ထားဦး တကယ္လုပ္ေနစဥ္မွာ သူတို႔ေတြ႔ၾကံဳ ရင္ဆိုင္ ခံစားေနရတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡက အက်ိဳးရလာဒ္ႏွင့္ မတန္ေလာက္ေအာင္ပင္ အလြန္ႀကီးမားေၾကာင္းကို စာနာနားလည္ တက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ တကယ္ဆို အက်ိဳးရလာဒ္ဟာ လုပ္ေနသူေတြအတြက္ သက္သက္ သာ ျဖစ္မယ္ဆိုလ်င္ အရင္းနဲ႔အက်ိဳး တန္တယ္လို႔ေတာင္ မဆိုးႏုိင္ပါဘူး။ သုိ႔ေပမယ့္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကသူေတြက ကိုယ္က်ိဳးသက္သက္အတြက္ လုပ္ေနၾကတာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ လူတိုင္းလူတိုင္း အေမရိကန္ သမၼတ ဂၽြန္အပ္ဖ္ ကေနဒီေျပာခဲ့ဖူးသလို တိုင္းျပည္ က ကိုယ့္အတြက္ ဘာလုပ္ေပးခဲ့သလို႔ မေမးပါနဲ႔၊ ကုိယ္က တုိင္းျပည္အတြက္ ဘာလုပ္ေပးခဲ့ၿပီလဲလို႔ ေမးၾကည့္ပါ - ဆိုသလို ကိုယ္က တိုင္းျပည္အတြက္ ဘာမ်ား လုပ္ေပးခဲ့ၿပီလည္းလို႔ ေမးၾကည့္သင့္ၾကပါတယ္။ အခုကာလလို ကစဥ့္ကလ်ားႏုိင္လြန္း လွတဲ့ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ့ အေျခအေနဆိုးကေန အေကာင္းဘက္ကို ေျပာင္းလဲ လာႏုိင္ေစဖို႔ အထူးလိုအပ္ေနခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ႏုိင္ငံသားတိုင္း တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္ကိုလုပ္ဖို႔လိုတယ္။ ေဘးထိုင္၊ ဘုေျပာ၊ အတင္းထု၊ အတို႔အေထာင္လုပ္ေနတဲ့ ဥာဥ္းဆိုးေတြကို စြန္႔လႊတ္သင့္တယ္။ ေခါင္းေဆာင္ႏိုင္စြမ္း ႐ွိသူေတြက ေခါင္းေဆာင္ေနရာကိုယူၿပီး ေခါင္းမေဆာင္ႏိုင္သူေတြက ေနာက္လိုက္ေကာင္းတစ္ေယာက္အျဖစ္ လိုက္ပါလုပ္ ေဆာင္ဖို႔ လုိပါတယ္။ အေခ်ာင္စီး၊ အကြတ္ေခ်ာင္း၊ ေယာင္ေတာင္ေတာင္ ေ႐ွာင္ေတာင္ ေတာင္ မေနသင့္ပါဘူး။ ဒီလိုေနလ်င္ နံပါတ္သံုးအခ်က္ျဖစ္တဲ့ ျပႆနာကို ေျဖ႐ွင္းဖို႔ ကုိယ့္မွာ တာ၀န္႐ွိတယ္ဆိုတဲ့ တတိယအခ်က္ကို ခ်ိဳးေဖာက္သလိုျဖစ္လို႔ ျပႆနာဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ေျပလည္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ေလာကမွာ ဆူဆူပူပူ ႐ႈတ္႐ႈတ္ယွက္ယွက္ကိုမွ ႀကိဳက္တတ္သူလည္း အနည္းအက်ဥ္း ေတာ့႐ွိမွာပါ။ သုိ႔ေပမယ့္ လူအမ်ားစုကေတာ့ ေအးေအးခ်မ္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနရမႈကို ပဲ သေဘာက်တတ္ပါတယ္။ လူ႔သဘာ၀ကိုက စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾက ေနရမႈမ်ိဳးကို အလိုမက် တတ္ပါဘူး။ လူ႔အသိုင္းအ၀န္းက ဖယ္က်င္ခံရမွာမ်ိဳး၊ ကုိယ့္စြမ္းရည္ကုိ အပိတ္အပင္ အတားအဆီး ခံရမွာမ်ိဳးကို မလိုလားတက္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾက ကင္းရေလေအာင္ အစြမ္းအစ ျပခြင့္သာေအာင္ နည္းအမ်ိဳးအမ်ိဳးနဲ႔ ႀကိဳးစားတက္ၾကပါ တယ္။ ကံဆိုးလွစြာ ဒီလိုအခြင့္အလမ္းမ်ိဳးကို လူတိုင္းမရႏိုင္ၾကပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ လံုျခံဳမႈကင့္မဲ့တဲ့ ေနရာမ်ိဳး၊ ကန္႔သတ္မႈ မ်ားစြာေၾကာင့္ က်ဥ္းေျမာင္း က်ပ္တည္းတဲ့ အေျခအေနၾကားမွာ ေနထိုင္ရသူေတြအဖို႔ ဒီလုိအခြင့္အေရးမ်ိဳးကို လံုး၀မရသေလာက္ နီးပါး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ျပႆနာထဲကို ေရာက္ေနသူကိုယ္တိုင္က ကိုယ့္ျပႆနာကို ကုိယ္တိုင္ေျဖ႐ွင္းႏုိင္တဲ့အခါလည္း ႐ွိႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခါခါမွာေတာ့လည္း ျပႆနာတြင္း က သူေတြအေနနဲ႔ ကုိယ္တုိင္ေျဖ႐ွင္းဖို႔ ခက္ခဲတဲ့အခါမ်ိဳးလည္း ႐ွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုအခါမ်ိဳးမွာ ျပင္ျပရဲ့ အားေပးကူညီမႈ အထူးလိုအပ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ နံပါတ္ေလး အခ်က္ျဖစ္တဲ့ ေျဖ႐ွင္းရမည့္ ျပႆနာအတြက္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းကို ႐ွာေဖြႏိုင္ျခင္းဆိုတာ အေရးႀကီးေၾကာင္း ေတြ႔ရမွာပါ။ ကမၻာႀကီးမွာျဖစ္တဲ့ အေျခအေန ေတြက တစ္ေန႔ႏွင့္တစ္ေန႔ မတူပါဘူး။ ေန႔စဥ္ေျပာင္းလဲေနတာကို ၾကားရျမင္ရမွာပါ။ ဒီေန႔ မိတ္ေဆြက ေနာက္ေန႔မွာ ရန္သူ၊ ဒီေန႔ ရန္သူက ေနာက္ေန႔မွာ မိတ္ဆြ ျဖစ္ႏိုင္တာကိုလည္း ေတြ႔ရမွာပါ။ မေန႔က တံခါးကို ေစ့ေစ့ပိတ္ထားရာကေန ဒီေန႔တံခါးကို ပြင့္ပြင့္ဖြင့္လာၾကတဲ့ ႏိုင္ငံမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရမွာပါ။ ေသခ်ာမႈတစ္ခုကေတာ့ ခုေခတ္ခုခါဟာ ကိုယ့္အိမ္ ကုိယ့္ယာေလးကို အေသတံခါး ပိတ္ၿပီး ဆိတ္ဆိတ္တိတ္တိတ္ေလး ဘယ္လိုမွေနလို႔မရႏိုင္ေတာ့ဘူး ဆိုတာကိုပါ၊ ဒါကို မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး တံခါးကို ေစ့ေစ့ပိတ္ထားမယ္ဆိုလ်င္ေတာ့ အေမွာင္ကမၻာထဲမွာ ေအာက္က်ေနာက္က်ၿပီး အထီးက်န္ေနရစ္မွာ မလြဲပါဘူး။

အလုပ္မျဖစ္တဲ့ နည္းလမ္းေတြကို မိုက္မဲစြာ အေသဆုပ္ကိုယ္မထားင့္ပါဘူး။ အေျခအေနအခ်ိန္ခါနဲ႔ သင့္ေလ်ာ္မည့္နည္းလမ္းေပါင္းစံုကို စဥ္းစားၿပီး အသင့္ေတာ္ ေလ်ာ္ဆံုးျဖစ္မည့္နည္းကို သံုးဖို႔လိုပါတယ္။ ပန္းေမြ႔ရာကို ေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔ ယမ္းေငြ႔ေတြနဲ႔ ရံရတတ္တာမ်ိဳး ကမၻာ့သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားမွာ အထင္အ႐ွား႐ွိခဲ့တာ မဟုတ္လား။ စကားႏွီးေႏွာျခင္းဟာ အေကာင္းဆံုးေျဖ႐ွင္းနည္းဆိုေပမယ့္ ဒီေစ့စပ္ ေျဖ႐ွင္းတဲ့အဆင့္ေရာက္ေစဖို႔ ကိုယ့္မွာ အားတစ္ခုခုေတာ့ ႐ွိေအာင္လုပ္ဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ မသူေတာ္ေတြက အခ်င္းခ်င္းေဖးမ အားကူးျဖည့္ေနခ်ိန္မွာ သူေတာ္ေတြ ကလည္း ကိုယ့္အားကုိုယ္ ျပည့္၀သထက္ ျပည့္၀လာေအာင္ အစြမ္းကုန္ ျဖည့္တင္းၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ ဓါးအားကိုးတဲ့ ဓါးျပဟာ သူကိုယ္တိုင္လည္း စကားထက္ ဓါးကိုပဲ ပိုေၾကာက္တက္တဲ့ ဓေလ့ကိုလည္း ေမ့မထားသင့္ပါဘူး။ အဆံုးစြန္ အေနနဲ႔ေတာ့ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးျခင္းနဲ႔ အလုပ္မျဖစ္ရင္ အလုပ္ျဖစ္တဲ့နည္းကို ႐ွာေဖြဖို႔ အမွန္လိုေပလိမ့္ မယ္။ အေကာင္းဆံုးျဖစ္မည့္နည္းကို ေရြးခ်ယ္ဖို႔ လံုး၀ ေတြေ၀မေနသင့္၊ ေနာက္တြန္႔ မေနသင့္ပါဘူး။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ေတာ့ နံပါတ္ေလးအခ်က္ကို ခ်ိဳးေဖာက္သလိုျဖစ္လို႔ ျပႆနာက ပိုမိုၿပီးသာ ႐ွည္ၾကာသြားပါလိမ့္မည္။

ယံုၾကည့္မႈအရ တနည္းနည္းကိုသံုးဖို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီးဆိုလ်င္ေတာ့ ဒီနည္းလမ္းကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ရန္အတြက္ ပိုင္ႏိုင္တဲ့ ဆံုုးျဖတ္ခ်က္ခ်တာ လက္ေတြ႔လုပ္ကုိင္ဖို႔ ကေတာ့ အေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ ေျဖ႐ွင္းဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္ျခင္း၊ ေျဖ႐ွင္းရာမွာ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ျခင္းဆိုတဲ့ နံပါတ္ငါး ေနာက္ဆံုးအခ်က္ပါပဲ။ ျပႆနာကုိ ေျဖ႐ွင္းရာမွာ ကိုယ္တတ္ႏုင္တဲ့ဘက္ကေနၿပီး ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘယ္အရာကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လိုခ်င္တဲ့အရာကိုရဖို႔ ကုိယ့္ရဲ့အားကို အသံုးျပဳဖို႔ လိုပါတယ္။ ဘယ္အရာမွာမွ အလကားရတဲ့အရာရယ္လို႔ မ႐ွိႏိုင္ပါဘူး။ က့ၾကမၼာရဲ့ မ်က္ႏွာသာေပးမႈ ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႔အရာမ်ားကို တစ္ခါတစ္ခါ အလကား ရေကာင္းရႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလို အေခ်ာင္ရတဲ့အရာကို မွီတည္ၿပီး ရလာတဲ့ အရာမ်ားေပၚမွာ တန္ဖိုးထားမွဟာ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ အားထုပ္မႈေၾကာင့္ ရ႐ွိလာတဲ့အရာကို မွီတည္ၿပီျဖစ္လာတဲ့ တန္ဖိုးကုိ မယွဥ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ့ ပါ၀င္ႀကိဳးစားမႈေၾကာင့္ ရ႐ွိလာႏိုင္မည့္ လြတ္လပ္မႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈနဲ႔ တရားမွ်တမႈတို႔ကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း ခံစားရင္း ကိုယ့္ႏိုင္ငံ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ရဲ့ ဘ၀ကိုလည္း ျမွင့္တင္ေပးရင္းျဖင့္ တာ၀န္ေက်တဲ့ လူသားတစ္ဦးအျဖစ္ ကိုယ့္ဘ၀ကုိ ျပည့္ျပည့္၀၀ ေက်နပ္ ဂုဏ္ယူႏိုင္ေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းႀကိဳးပမ္းသြားၾကဖို႔ ႏွစ္သစ္အခါ သမယမွာ မဂၤလာ႐ွိစြာ တိုက္တြန္းစကားဆိုခ်င္ပါတယ္။

အ႐ွင္ ဥာဏိက (USA)
ဇႏၷ၀ါရီလ (၁) ရက္၊ နံနက္၊ ၂၀၀၈

No comments:

Post a Comment