စစ္အစိုးရပိုင္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား အစီအစဥ္မ်ားမွေန၍ ၂၀၁၀ ကမၻာ့ဖလား ေဘာလံုး ပြဲစဥ္မ်ားကို တိုက္႐ိုက္ ထုတ္လႊင့္ ျပသမည္ ဆိုျခင္းေၾကာင့္ တရားမ၀င္ ၈ ေပႏွင့္ ၂ေပ ၿဂိဳဟ္တု စေလာင္းမ်ား ေရာင္းအား က်ဆင္း ေနေၾကာင္း အေရာင္းဆိုင္မ်ားမွ သိရသည္။
“၂၀၀၆ ကမၻာ့ ဖလားတုန္းက တီဗီက တုိက္ရိုက္ မလႊင့္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဆိုင္ေတြ စေလာင္း အရမ္း ေရာင္းရတယ္။ အခု လာေမးသူ နည္းတယ္။ အခုေတာ့ အင္တင္နာေတြ၊ တီဗီေတြ ေရာင္းအား တက္တယ္” ဟု လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း အေရာင္းဆိုင္ တာဝန္ခံ တဦးက ေျပာသည္။
စစ္အစိုးရပိုင္ ႐ုပ္/သံ မီဒီယာမ်ားက ကမာၻ႕ဖလား ေဘာလံုး ပြဲစဥ္မ်ားကို တိုက္႐ိုက္ ျပသမည္ ဆိုေသာ္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လွ်ပ္စစ္မီး ရရွိမႈမွာ တရက္လွ်င္ ၆ နာရီသာ ရွိသည္။
“မီးပ်က္ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဘီယာဆိုင္တို႔၊ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္တို႔မွာ ၾကည့္ဖို႔ စိတ္ကူးတယ္။ မီးစက္နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆို အဆင္မေျပႏိုင္ဘူး”ဟု ေဘာလံုးပြဲ ၾကည့္႐ႈရန္ အားသန္ေနသူ တဦးကဆိုသည္။
စစ္အစိုးရအေနျဖင့္ ကမာၻ႕ဖလားေဘာလံုး ပြဲစဥ္မ်ား တိုက္႐ိုက္ျပသျခင္းမွာ ၿဂိဳဟ္တုစေလာင္းမ်ား ျပန္လည္ တပ္ဆင္မည္ကို စိုးရိမ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း သံုးသပ္ ေ၀ဖန္သူမ်ားလည္း ရွိေနသည္။
ရန္ကုန္ အေျခစိုက္သတင္း အယ္ဒီတာတဦး ကလည္း ကမာၻ႔ဖလား ေဘာလံုးပြဲစဥ္မ်ားေၾကာင့္ ျပည္ပ မီဒီယာမ်ားမွ ထုတ္လႊင့္ေနသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ၏ ႏ်ဴကလီးယားကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား စိတ္ဝင္စားေနမႈကို အာရံု ေျပာင္းလဲေစႏိုင္ေၾကာင္း သံုးသပ္ျပသည္။
“အယ္လ္ဂ်ာဇီးယားနဲ႔ ဒီမိုကရက္တစ္ ျမန္မာ့အသံ ေပါင္းၿပီးလႊင့္တဲ့ ႏ်ဴကလီးယားကိစၥကို ဒီရက္ပိုင္း လူေတြ ေတာ္ေတာ္ စိတ္၀င္စားေနတာ။ ကမာၻ႕ဖလားပြဲေတြလာရင္ေတာ့ အာ႐ံုေျပာင္းသြားႏိုင္တယ္။ လူေတြက ေဘာလံုးပြဲေတြေလာက္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲအေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း စိတ္မ၀င္စားၾကဘူး” ဟု ၎က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္ ဒဂံုစင္တာေရွ႕ရွိ ဘရဏီမီဒီယာပိုင္ LED ေဘလ္ဘုတ္တြင္လည္း ကမာၻ႔ဖလား ပြဲစဥ္မ်ားကို တိုက္႐ိုက္ျပသ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“က်ေနာ္တို႔အတြက္ အဆင္ေျပတာေပါ့ဗ်ာ။ ကားဆြဲရင္းေဘာလံုးပြဲၾကည့္ရတာေပါ့။ LED နဲ႔ၾကည့္ရတာ ဆိုေတာ့ အရသာက ေတာ္ေတာ္ေလး မိုက္မွာဗ်” ဟု ဒဂံုစင္တာအနီးတြင္ ညပိုင္း တကၠစီဂိတ္ထိုး ေျပးဆြဲလ်က္ရွိသူ ကိုေအာင္ႏိုင္က ဆိုသည္။
ကမာၻ႔ဖလား ေဘာလံုးပြဲကို ဇြန္လ ၁၁ ရက္ေန႔မွ ဇူလိုင္လ ၁၁ ရက္ေန႔အထိ ေတာင္အာဖရိကတြင္ က်င္းပမည္ ျဖစ္ၿပီး ပါ၀င္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ အသင္း ၃၂ သင္း ျဖစ္ကာ ပြဲစဥ္အေရအတြက္ စုစုေပါင္း ၆၄ ပြဲ ရွိသည္။
ျမန္မာေဘာလံုးပရိတ္သတ္မ်ားအေနျဖင့္ ကမာၻ႔ဖလားေဘာလံုးပြဲမ်ားကို စိတ္၀င္စားမႈမ်ားျမင့္တက္ေနၿပီး စားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားကလည္း ကမာၻ႕ဖလားပြဲအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
“က်ေနာ့္ဆိုင္မွာ ေဘာလံုးပြဲျပဖို႔ LCD ေတြတပ္လိုက္တယ္ဗ်ာ။ ေဘာလံုးပြဲျပတဲ့ ဆိုင္ပဲ လူေတြက ထိုင္ၾကမွာေလ။ ဒါမွ ေရာင္းအားလည္းတက္လာမွာ” ဟု ရန္ကုန္ရွိ ေ႐ႊျပည္တန္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ရွင္ ကိုျမင့္သိန္းက ဆိုသည္။
စီးပြားေရး လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူ အမ်ားစုမွာ ေဘာလံုးပြဲကိုအားထား၍ ျပင္ဆင္မႈမ်ားရွိသကဲ့သို႔ ေဘာလံုးပြဲ ေလာင္းကစားဒိုင္မ်ား၊ ေဘာလံုးပြဲျဖင့္ စား၀တ္ေနေရး ေျဖရွင္းသူမ်ားလည္း ျပင္ဆင္ေနၾကသည္။
“ဒီလေတာ့ ပိုက္ဆံရေအာင္ ရွာရမယ္။ ခ်န္ပီယံလိဂ္တုန္းက ႐ႈံးထားတာေလးေတြ ျပန္ရေအာင္ေတာ့ ရွာရမယ္” ဟု ေဘာလံုး ေလာင္းကစားသည့္ ဦးေက်ာ္ႀကီးဆိုသူက ေျပာသည္။
ေဘာလံုးပြဲစဥ္မ်ားကို ညေန ၆ နာရီ၊ ည ၈ နာရီ၊ နံနက္ ၁ နာရီ ဟူ၍ ၃ ခ်ိန္ျပသမည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကားႏွင့္ ျမဝတီ ျမ၀တီ႐ုပ္သံတြင္ အလ်ဥ္းသင့္သလို ျပသမည္ဟု သိရသည္။
မိုးဆမ္းပန္း မီဒီယာမွ ကမာၻ႔ဖလားၿပိဳင္ပြဲ ထုတ္လႊင့္ခြင့္ကို သီးျခား ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္ ေသာ Yangon Entertainment အား ၾကားခံၿပီးျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးသို႔ Free to Air ျပသမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာ ထားသည္။
မိုးဆမ္းပန္းမီဒီယာ ဥကၠဌ ဦးေဇာ္မင္းေအးမွာ ဒုတိယ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး တင္ေအး၏ သားျဖစ္ၿပီးလက္ရွိတြင္ Eco Vision စာေစာင္ႏွင့္ Messenger ဂ်ာနယ္ကို ထုတ္ေ၀ေနသူျဖစ္သည္။ ဦးေဇာ္မင္းေအးသည္္ တာေမြ ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ယခင္ အမ်ဳိးသား စာၾကည့္တုိက္ အေဆာက္အအုံကို လႊဲေျပာင္းရရွိထားသည္ ဟုလည္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚေနသည္။
ကမၻာ့ဖလားပြဲစဥ္မ်ားကို ျမ၀တီႏွင့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကားတုိ႔တြင္ Sponsorship စနစ္ျဖင့္ ျပသရန္ သေဘာတူညီထားၿပီး သတ္မွတ္ထားေသာ အက်ဳိးခံစားခြင့္ကိုလည္း ယခင္ Sponsorship စနစ္မ်ားအတိုင္း အက်ဳိးခံစားခြင့္ရရိွမည္ ျဖစ္ကာ အဓိက ပံ့ပိုးေပးသူမွာ ဂရင္း႐ိြဳင္ရယ္၊ စူပါ၊ ေလဆာႏွင့္ စတားကိုလာ ကုမၸဏီမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ကမာၻ႔ဖလား ေဘာလံုးၿပိဳင္ပြဲကို ၁၉၃၀ ျပည့္ႏွစ္မွ စတင္၍ ၄ ႏွစ္တႀကိမ္က်င္းပခဲ့ရာ ယခု၂၀၁၀ ၿပိဳင္ပြဲမွာ ၁၉ ႀကိမ္ေျမာက္ ျဖစ္သည္။
Wednesday, 9 June 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment