ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တရားမ၀င္ ဆိုင္ကယ္မ်ားကို တရား၀င္ လိုင္စင္ျပဳလုပ္ေပးသည့္ သက္တမ္း ကုန္ဆံုးၿပီျဖစ္၍ လိုင္စင္မ၀င္သည့္ ဆိုင္ကယ္မ်ားကို ယခုလမွစတင္ကာ လိုက္လံဖမ္းဆီးၿပီး ႏိုင္ငံပိုင္သိမ္းမည္ဟု သိရသည္။
ကရင္ျပည္နယ္ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန (ကညန) မွ ၀န္ထမ္းတဦးက “ဒီလထဲမွာ လိုင္စင္မ၀င္တဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြကို ႏုိင္ငံပိုင္သိမ္းမယ္ဆိုတဲ့ စီမံခ်က္ရိွတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဘားအံမွာဆိုရင္ ဌာနဆိုင္ရာ၀န္ထမ္းေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ကလူေတြ စီးတဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြ ေထာင္ဂဏန္းအထက္မွာရိွတယ္။ အားလံုး၀စ္ေသာက္ႀကီးပဲ” ဟု ေျပာသည္။
ယင္းသို႔ တရားမ၀င္ ဆိုင္ကယ္မ်ားကို ႏိုင္ငံပိုင္သိမ္းမည့္ သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚေနေသာ္လည္း ကရင္ျပည္နယ္တြင္ လိုင္စင္မဲ့ဆိုင္ကယ္ အမ်ားအျပားကို ပံုမွန္ အသံုးျပဳလ်က္ရိွသည္ဟု ျမန္မာကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။
၎က “မႏွစ္ ဒီဇင္ဘာကစၿပီး ၿပီးခဲ့တဲ့လကုန္အထိ လိုင္စင္မဲ့ဆိုင္ကယ္ေတြကို မွတ္ပံုတင္ေပးတာ ၿပီးသြားၿပီ။ ဒီလကစၿပီး လိုင္စင္မ၀င္တဲ့ဆိုင္ကယ္ေတြကို ႏိုင္ငံပိုင္သိမ္းမယ္လို႔ ကညန ကေနတဆင့္ သိရတယ္။ ကရင္ျပည္နယ္ ဘားအံ၊ ေကာ့ကရိတ္နဲဲ႔ ျမ၀တီၿမိဳ႕ေတြမွာေတာ့ ထိုင္းဘက္က တင္သြင္းတဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြကို ပံုမွန္အသံုးျပဳၿပီး ေရာင္း၀ယ္ေနၾကတာပဲ၊ ဘာျပႆနာမွ မရိွေသးဘူး” ဟု ေျပာသည္။
ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း၌ လိုင္စင္ မ၀င္ရေသးေသာ ထိုင္းဘက္မွတင္သြင္းသည့္ ဆိုင္ကယ္ အစီးေရ (၁) ေသာင္းခန္႔ရိွၿပီး နယ္စပ္ ျမ၀တီၿမိဳ႕အပါအ၀င္ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း ပံုမွန္ေရာင္း၀ယ္ အသံုးျပဳႏိုင္ျခင္းမွာ ေဒသခံအာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ နားလည္မႈယူ၍ ညႇိႏိႈင္းလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟုလည္း ၎က ေျပာသည္။
ကရင္ျပည္နယ္အတြင္းရိွ စစ္ေဆးေရး ဂိတ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း ၎က “အဓိက လိုင္းေၾကးပဲ။ လမ္းမွာရိွတဲ့ဂိတ္ေတြကို ညႇိၿပီး ျမ၀တီကေန ညဘက္ဆို ဆိုင္ကယ္ေတြ ဆင္းတယ္။ အခုလို စီမံခ်က္ရိွတဲ့အခ်ိန္ေတာင္ ဆိုင္ကယ္ေတြ တညကို အစီး (၃၀) ေလာက္ ပံုမွန္ဆင္းတယ္။ အရင္ကဆိုရင္ တညကို အစီးေရ ရာနဲ႔ခ်ီ ဆင္းတယ္” ဟု ေျပာသည္။
“တခ်ဳိ႕ကုန္သည္ႀကီးေတြက်ေတာ့ ေနာက္ဆံုးေပၚ ေမာ္ဒယ္ ဟြန္ဒါဆိုင္ကယ္ ဒြင္းနဲ႔ေ၀့ အမ်ဳိးအစားေတြကို ဆယ္ဘီး ကားႀကီးေတြနဲ႔တင္ၿပီး ျမ၀တီကေန ရန္ကုန္ကို တိုက္႐ိုက္သယ္ၾကတယ္။ ဒီလမ္းေၾကာမွာ အဓိကဂိတ္ႀကီးတခုျဖစ္တဲ့ ဘားအံ-သံလြင္ တံတားဂိတ္မွာ တရားမ၀င္ ထိုင္းကုန္ေတြကို ဖမ္းတယ္ဆိုေပမယ့္ ဆယ္ဘီးကားေတြထဲမွာ တရားမ၀င္ ဆိုင္ကယ္ေတြ အျပည့္တင္ၿပီး သြားတဲ့ကားေတြက်ေတာ့ အကုန္ျဖတ္လို႔ရတယ္” ဟု အဆိုပါ ျမန္မာကုန္သည္က ေျပာသည္။
ျမ၀တီၿမိဳ႕တြင္ ထိုင္းဘက္မွ တရားမ၀င္ တင္သြင္းသည့္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားကို တင္သြင္းခြင့္ ပိတ္ပင္ထားေသာ္လည္း ႏွစ္ဖက္အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ နားလည္မႈယူကာ ညဘက္အခ်ိန္တြင္ ျမ၀တီဘက္ တင္သြင္းၾကရသည္ဟု ႏွစ္ဖက္ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
ျမ၀တီရိွ ဒီေကဘီေအ ပစၥည္းဂိုေဒါင္မွ အလုပ္သမားတဦးက “ထိုင္းဘက္က ဆိုင္ကယ္ေတြ ညဘက္ပဲ ကူးေတာ့တယ္။ အရင္လို ေန႔ဘက္မကူးေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဂိုေဒါင္ဆိုရင္ ကုန္သည္ေတြ လာအပ္ထားတဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြ အစီး (၁၀၀) ေက်ာ္ ရိွတယ္။ ျမ၀တီမွာ ဒီေကဘီေအဂိုေဒါင္ေတြ အမ်ားႀကီးရိွတယ္။ ကုန္သည္အမ်ားစုကေတာ့ ဒီရက္ေတြမွာ ဆိုင္ကယ္ေတြကို ကားႀကီးေတြနဲ႔ထည့္ၿပီး ေအာက္ကို သယ္ၾကတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ကရင္ျပည္နယ္တြင္ လိုင္စင္မဲ့ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားမွာ ေတာရြာမ်ားအထိပ်ံ႕ႏွံ႔ေနၿပီး ဒီေကဘီေအ နယ္ေျမထဲတြင္လည္း အေျမာက္အျမားရိွသည့္အတြက္ အလြယ္တကူ သြားေရာက္သိမ္းယူရန္ ျပႆနာရိွႏိုင္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုလ၀က္က်ဳိးေနကာ စီမံခ်က္ မစတင္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း ကရင္ျပည္နယ္ ကညနမွ ၀န္ထမ္းျဖစ္သူက ေျပာသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ (၇) လတာအတြင္း တႏိုင္ငံလံုး၌ တရားမ၀င္ ဆိုင္ကယ္မ်ားအား လိုင္စင္ခ်ေပးရာတြင္ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္းရိွ လိုင္စင္မဲ့ဆိုင္ကယ္မ်ား မွတ္ပံုတင္မႈမွာ ကညနမွ ခန္႔မွန္းထားသည့္ အေရအတြက္ထက္ ေခါက္ခ်ဳိးနီးပါး ေလွ်ာ႔နည္းေနသည္ဟု ၎က ေျပာသည္။
ယမန္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ (၁) ရက္မွစ၍ ယခုႏွစ္ ဇြန္လကုန္အထိ ကညနထံ လာေရာက္မွတ္ပုံတင္သည့္ ဆိုင္ကယ္အစီးေရမွာ (၂) သိန္းခြဲခန္႔ရိွေၾကာင္း၊ ယင္းအေရအတြက္မွာ တႏိုင္ငံလံုးရိွ တရားမ၀င္ဆိုင္ကယ္မ်ား၏ ထက္၀က္ခန္႔သာရိွေၾကာင္း အဆိုပါ ကညနမွ ၀န္ထမ္းျဖစ္သူက ေျပာသည္။
ႏိုင္ငံပိုင္အျဖစ္ သိမ္းဆည္းခံရသည့္ ဆိုင္ကယ္မ်ားကို ပိုင္ရွင္ျဖစ္သူက ျပန္လည္ရယူလိုပါက သက္ဆိုင္ရာသို႔ ေလွ်ာက္ထားရမည္ျဖစ္ၿပီး ဆိုင္ကယ္တန္ဖိုးႏွင့္ က်သင့္သည့္လိုင္စင္ေၾကး ေပးေဆာင္ကာ ရယူႏိုင္သည္ဟု ကညနမွ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ေခတ္ၿပိဳင္သတင္းေထာက္ ရဲရင့္ ေရးသားသည္။
Friday, 16 July 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment