Pages

Subscribe

Saturday, 26 June 2010

စက္သုံးဆီ သုံးစြဲသူမ်ား ၀ယ္ယူရန္ အခက္အခဲျဖစ္

စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီး မ်ားကုိ ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီဆုိင္မ်ား တရား၀င္ ဖြင့္လွစ္ေရာင္းခ်ခြင့္ ျပဳခဲ့ၿပီးေနာက္ သုံးစြဲသူမ်ား အေနျဖင့္ ဓာတ္ဆီ ၀ယ္ယူရာတြင္ ပုိမုိခက္ခဲ လာေၾကာင္း သိရသည္။

ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီ ဆုိင္မ်ား၏ ဓာတ္ဆီေစ်းႏႈန္းမွာ လမ္းေဘး ေမွာင္ခိုဆီဆုိင္မ်ားတြင္ ေရာင္းခ်ေသာ ေစ်းႏႈန္းထက္ သက္သာ ေနသည့္အတြက္ သုိေလွာင္ၿပီး ျပန္လည္ေရာင္းခ်ရန္ ၀ယ္ယူသူမ်ားျပားေနေသာေၾကာင့္ အမွန္တကယ္သုံးစြဲရန္ ၀ယ္ယူသူမ်ား အခက္အခဲႀကံဳရသည္ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံ တဦးက ဧရာ၀တီသုိ႔ေျပာသည္။

ပုဂၢလိက ဆီဆိုင္တခုတြင္ ယခုကဲ့သို႔ ပန္႔ကိုင္ အလုပ္သမမ်ား ခန္႔၍ ေရာင္းခ်လာၾကသည္ကိုေတြ႕ရ (ဓာတ္ပုံ - ဧရာ၀တီ)

“ေစ်းကအျပင္ထက္ သက္သာေနေတာ့ ေရာင္းစားတဲ့ လူေတြက ေနရာဦးၿပီး ကားေတြ ဆုိင္ကယ္ေတြနဲ႔ အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ ထုတ္ ေနတာ၊ တကယ့္ကုိ ႀကိတ္ႀကိတ္ တိုးပဲ၊ တကယ္သုံးမယ့္လူေတြ တန္း၀င္မစီႏုိင္ဘူး”ဟု ၎က ဆုိသည္။

လက္ရွိ အေျခအေနတြင္ ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီအေရာင္းဆုိင္မ်ားကုိ တဂါလန္လွ်င္၂၃၅၀ က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ အစုိးရက ၂ လ ျဖန္႔ျဖဴးေပး မည္ျဖစ္ၿပီး ေစ်းႏႈန္းကုိ ၂၅၀၀ က်ပ္ ထက္မပုိဘဲ ေရာင္းခ်ေပးရမည္ဟု ကန္႔သတ္ထားသည္။

အဆုိပါ ကန္႔သတ္ကာလ ၂လ ေက်ာ္လွ်င္ ပုဂၢလိကစက္သုံးဆီဆုိင္မ်ားမွ ေစ်းႏႈန္းျမွင့္၍ ေရာင္းခ်ႏုိင္သည့္ အတြက္ ေမွာင္ခုိေစ်း ကြက္ရွိ ေလာင္စာဆီ လုပ္ကုိင္ေနသူမ်ားက ေစ်းကစားရန္ ႀကိဳတင္စုေဆာင္းေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု အဆုိပါ မႏၲေလးၿမိဳ႕႔ခံက ရွင္းျပ သည္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ရွိ တရားမ၀င္ေလာင္စာဆီ လုပ္ကုိင္သူမ်ားက ေမာ္ေတာ္ကားႏွင့္ ဆုိင္ကယ္ရွိေသာသူမ်ားကုိ ပုိက္ဆံထုတ္ေပးၿပီး ဓာတ္ဆီ တန္းစီခုိင္းေၾကာင္း၊ ၁၀ ဂါလန္ ရလွ်င္ အျမတ္ေငြ ၄၀၀၀ က်ပ္ေပးေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ တျခားေသာ အလုပ္ အကုိင္ မ်ားကုိ ပစ္ၿပီး ဓာတ္ဆီတန္းစီ၍ ျပန္ေရာင္းစားျခင္းကုိ အလုပ္တခုသဖြယ္ လုပ္ကုိင္ေနေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။

ျပင္ပ တရားမ၀င္ဆီေစ်းကြက္တြင္ ဓာတ္ဆီ တဂါလန္ လက္ရွိေပါက္ေစ်းမွာ ၂၈၀၀ က်ပ္မွ ၃၀၀၀ က်ပ္အထိရွိသည္ဟု သိရသည္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕ စစ္ကိုင္းလမ္းခြဲရွိ ၂၄ နာရီေရာင္းခ်ေပးသည့္ ဓာတ္ဆီဆုိင္၊ ၿမိဳ႕လယ္ရွိ မလြန္ဓာတ္ဆီဆုိင္၊ ၀င္းလုိက္ ဓာတ္ဆီဆုိင္၊ ၃၅ လမ္းႏွင့္ ၆၃လမ္းၾကားရွိ ဓာတ္ဆီဆုိင္မ်ား ေရွ႕တြင္ ဆုိင္ကယ္မ်ား ရာခ်ီတန္းစီေနၿပီး တန္းစီထားသည့္ ကားတန္းႀကီးမွာလည္း ၄ ဖာလုံ (မႏၲေလး အေခၚ ၅ ျပ)ခန္႔ တန္းစီေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။

တျခားမႏၲေလးၿမိဳ႕ခံတဦးက“အရင္အစုိးရကေပးတဲ့ ဆီစာအုပ္နဲ႔ တုန္းကမွ ၀ယ္လုိ႔ရေသးတယ္၊ အခု မည္သူမဆုိ လြတ္လပ္စြာ ၀ယ္ယူႏုိင္တယ္ဆုိေတာ့၊ လူေတြက ကားေတြဆုိင္ကယ္ေတြနဲ႔ အေခါက္ေခါက္အခါခါ တန္းစီၿပီးေတာ့ အျပင္ဆုိင္ေတြကုိ သြင္းေန တာ”ဟု ဆုိသည္။

ထုိေၾကာင့္ အမွန္တကယ္ အသုံးျပဳလုိသူအမ်ားစုသည္ ပုဂၢလိကစက္သုံးဆီဆုိင္မ်ားတြင္ တန္းစီ ေစာင့္ဆုိင္းျခင္းမျပဳေတာ့ဘဲ ျပင္ပရွိ တရားမ၀င္ဆီဆုိင္မ်ားတြင္သာ ၀ယ္ယူအသုံးျပဳေတာ့ေၾကာင္း ၊ တရား မ၀င္ေလာင္စာဆီ ေစ်းကြက္လည္း ပေပ်ာက္ မည္ဟု မထင္ေၾကာင္း ၎ကဆုိသည္။

ထုိသုိ႔ တန္းစီေနသည့္ ကားမ်ားဆုိင္ကယ္မ်ားေၾကာင့္ လမ္းမ်ားတြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာၿပီး ေစာင့္ဆုိင္းရသည့္ အခ်က္တခ်က္မွာ ေလာင္စာဆီေရာင္း၀ယ္ခြင့္ ရထားေသာ ပုဂၢလိကဆီဆုိင္မ်ားသည္ ဓာတ္ ဆီထည့္ေပးသည့္စက္(ပန္႔)မ်ားကုိ ထပ္မံတုိးခ်ဲ႕မႈ မျပဳဘဲ ယခင္အစုိးရ ျဖန္႔ျဖဴးသည့္ ပုံစံအတုိင္းသာ ထားရွိျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ သည္ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံက ေထာက္ျပသည္။

ယခင္ အစုိးရ ဓာတ္ဆီဆုိင္မ်ားတြင္ ကားမ်ားအတြက္ ပန္႔တခု၊ ဆုိင္ကယ္မ်ားအတြက္ ပန္႔တခု စုစုေပါင္းႏွစ္ခုသာ ထားရွိၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ တဂါလန္ ဆန္႔ေသာခြက္၊ ငါးဂါလန္ ဆန္႔သည့္ ပုံးမ်ားႏွင့္သာ “ဆီေလာင္း”ဟု ေခၚသည့္ အလုပ္သမားမ်ားက ခ်င္တြယ္၍ ထည့္ေပးသည္။

ေလာင္စာဆီျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ျခင္းကုိ အစုိးရ ကုိင္တြယ္စဥ္က မႏၲေလးၿမိဳ႕ရွိ တရား၀င္လုိင္စင္ျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ တစီးလွ်င္ တလ ဓာတ္ဆီ ၁၀ ဂါလန္ ပုံမွန္ရရွိသည္ဟု သိရသည္။

ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီဆုိင္မ်ားဖြင့္လွစ္ျခင္းသည္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္ ေကာင္းမြန္သည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း လက္ေတြ႕တြင္မူ အမွန္တကယ္ သုံးစြဲသူလက္အတြင္းသုိ႔ ေရာက္ရန္ခဲယွဥ္းၿပီး တန္စီတုိးစားစနစ္လည္း ျပန္ေပၚလာေၾကာင္း၊ ထုိ႔အျပင္ ဆီမ်ားကုိ သုိေလွာင္ထားသည့္ ေမွာင္ခုိေစ်းကြက္ေၾကာင့္ မီးေဘးအႏၲရယ္စုိးရိမ္ရေၾကာင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕ရွိ သတင္းသမား တဦးက ေထာက္ျပေ၀ဖန္သည္။

စစ္အစုိးရက ေလာင္စာဆီျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ေရးတြင္ ပုဂၢလိကသုိ႔ ေျပာင္းလဲလုပ္ပုိင္ခြင့္ျပဳခဲ့ရာ ယခုလ ၁၀ ရက္ေန႔မွ စတင္ဖြင့္လွစ္ ေရာင္းခ်ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီဆုိင္ လုပ္ပုိင္ခြင့္ ရရွိထားသည့္ ကုမၸဏီမ်ားမွာ ဦးေတဇ (ထူး ထေရးဒင္း)၊ ဦးေဇာ္ေဇာ္ (မက္စ္ျမန္မာကုမၸဏီ)၊ ဦးေက်ာ္၀င္း (ေ႐ႊသံလြင္ ထေရးဒင္း)၊ ဦးေဌးျမင့္ (ယုဇန ကုမၸဏီ)၊ အဏၰ၀ါလႊမ္း ကုမၸဏီ၊ နီလာ႐ိုးမ ကုမၸဏီ၊ Fisheries & Marine Product 2000 Limited၊ ဦးေနေအာင္၊ ဦးေအာင္သက္မန္း (ဧရာေ႐ႊ၀ါ)၊ ဂရင္းေအးရွား၊ ဦးခင္ေမာင္ေအး (ေကတုမတီ)၊ ဦးခင္ေရႊ (ေဇကမၻာကုမၸဏီ)၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဦးပိုင္ လီမိတက္၊ ဦး၀င္းေအာင္ (ဒဂံု အင္တာေနရွင္နယ္)၊ ေကာင္းေဇာ္ဟိန္း ကုမၸဏီ၊ ျမန္မာ ႏိုင္ဂရု(ပ္)၊ ဦးခ်စ္ခိုင္ (ဧဒင္)၊ ျမတ္ေမတၱာမြန္ စသည္တုိ႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ ရန္ပိုင္ ေရးသားသည္။

No comments:

Post a Comment