ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ လြတ္လပ္စြာ ေရာင္းခ်ေပးေနသည့္ ပုဂၢလိက ဆီဆိုင္မ်ားက ၿပီးခဲ့သည့္ ဇြန္ (၁ဝ) ရက္မွစ၍ ဓာတ္ဆီကုိ ခဲြတမ္းျဖင့္ တေန႔တႀကိမ္သာ ေရာင္းခ်ေပးေနေၾကာင္း ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး၊ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ခံမ်ားထံမွ စံုစမ္းသိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပုဂၢလိက ဆီဆိုင္ တာဝန္ရွိသူတဦးက “ဒီဇယ္ကို က်ေနာ္တို႔ (၁) ဂါလန္ (၂,၉ဝဝ) နဲ႔ ေရာင္းတယ္။ ကားထဲဆန္႔သေလာက္ ထည့္ေပးတယ္။ ဘယ္ႏွႀကိမ္ လာထည့္ထည့္ ရတယ္။ ဓာတ္ဆီကိုေတာ့ (၁ဝ) ဂါလန္ေက်ာ္ရင္ ကားနံပါတ္ မွတ္ထားလိုက္တယ္။ အဲဒီေန႔အတြက္ တႀကိမ္ပဲ ေရာင္းေပးတယ္။ ေနာက္တေခါက္ လာထည့္ရင္ မထည့္ေပးေတာ့ဘူး။ အေၾကာင္းကေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဓာတ္ဆီကို အစိုးရဆီကေန (၁) ဂါလန္ က်ပ္ (၂,၃၅ဝ) နဲ႔ ဝယ္ရၿပီး အစိုးရ သတ္မွတ္ထားတဲ့ (၁) ဂါလန္ က်ပ္ (၂,၅ဝဝ) နဲ႔ ျပန္ေရာင္းရတယ္။ အစိုးရဆီက ဓာတ္ဆီကို အကန္႔အသတ္နဲ႔ပဲ ရတာမို႔ ျဖစ္တယ္” ဟု ရွင္းျပသည္။
စစ္အစိုးရသည္ ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးရွိ ေလာင္စာဆီ ေရာင္းခ်သည့္ ဆိုင္မ်ားအနက္ ဌာနဆိုင္ရာကားမ်ားအတြက္ ေရာင္းခ်ေပးသည့္ ဆိုင္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ ျဖန္႔ျဖဴးသည့္ ဆိုင္အခ်ဳိ႕ကလဲြၿပီး ဆိုင္ေပါင္း (၂၄၆) ဆုိင္ကို ၎တို႔ႏွင့္ နီးစပ္သည့္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားထံ လဲႊေျပာင္းေရာင္းခ်ေပးခဲ့သည္။
အဆုိပါဆုိင္မ်ားတြင္ ဒီဇယ္ကို ေပါက္ေစ်းအတိုင္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရာင္းခ်ေနၾကၿပီး ဓာတ္ဆီကိုမူ အစိုးရထံမွ ရယူကာ သတ္မွတ္ေစ်းျဖင့္ ေရာင္းခ်ေနၾကေၾကာင္း၊ အစိုးရအေနျဖင့္လည္း ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို ဓာတ္ဆီ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳထားၿပီး အဆိုပါဓာတ္ဆီ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္တြင္း ေရာက္မလာမီ (၂) လ ဝန္းက်င္ကာလတြင္ (၁) ဂါလန္ က်ပ္ (၂,၃၅ဝ) ျဖင့္ ျဖန္႔ျဖဴးေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံတဦးက “အခု ဆီဆိုင္ေတြ ပုဂၢလိကကို လဲႊလိုက္ေတာ့မွ ဓာတ္ဆီဝယ္ဖို႔ တန္းစီရတာ အခ်ိန္အမ်ားႀကီး ပိုၾကာလာတယ္။ ဓာတ္ဆီဟာ ပုဂၢလိကဆိုင္ေတြက ေရာင္းေပးတာ (၁) ဂါလန္ က်ပ္ (၂,၅ဝဝ)၊ အျပင္ေပါက္ေစ်း က်ပ္ (၂,၇ဝဝ၊ ၂,၈ဝဝ) ဆိုေတာ့ ဆီဆိုင္မွာ ဓာတ္ဆီ တန္းစီ လာထုတ္ၿပီး အျပင္မွာ ျပန္ေရာင္းစားသူက မ်ားေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆီဝယ္ဖို႔ အခ်ိန္အမ်ားႀကီး ကုန္တယ္။ တခ်ဳိ႕ဆိုင္ေတြဆို တရက္ကို ကားတစီး (၄) ဂါလန္ပဲ ထုတ္ေပးမယ္ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ ေထာင္ထားတာေတာင္ ေတြ႔ေနရတယ္” ဟု ေျပာသည္။
အစိုးရ ဓာတ္ဆီဆိုင္မ်ားတြင္ ယခင္က လိုင္စင္ရွိ ဆိုင္ကယ္အမ်ားစုကိုပင္ ခဲြတမ္းျဖင့္ ဓာတ္ဆီ ေရာင္းခ်ေပးျခင္း မရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခု ပုဂၢလိက ဆီဆိုင္တုိ႔က ဆီစာအုပ္မလိုဘဲ ေရာင္းခ်ေပးသည့္အတြက္ ဆိုင္ကယ္ အမ်ားအျပား လာေရာက္ ဝယ္ယူေနၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ခံတဦးက ေျပာသည္။
စစ္အစိုးရ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လက္ရွိ ဆိုင္ကယ္အစီးေရ (၂) သန္းနီးပါး ရွိေနၿပီး ပုဂၢလိက ဆီဆိုင္မ်ား ဖြင့္လာၿပီးမွာသာ ဆိုင္ကယ္မ်ားကို ယင္းသို႔ ဓာတ္ဆီေရာင္းခ်ေပးသည့္အတြက္ ဆိုင္ကယ္အေရအတြက္၏ ဝယ္လိုအားမွာ တရက္ကို ဂါလန္ (၁) သန္းခန္႔ ရွိႏိုင္ေၾကာင္း ဓာတ္ဆီဆိုင္အေရာင္းစာေရးတဦးက ခန္႔မွန္းသည္။
အကယ္၍ စစ္အစိုးရက ပုဂၢလိက ဆီဆိုင္မ်ားကို ဓာတ္ဆီမေရာင္းေတာ့ဘဲ ေစ်းကြက္ေပါက္ေစ်းအတိုင္း ေရာင္းခ်ခြင့္ျပဳလိုက္ပါက ဓာတ္ဆီေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္ၿပီး အျခား သယ္ယူပို႔ေဆာင္စရိတ္မ်ားပါ ျမင့္တက္လာႏုိင္သည္ဟု ၎က ေျပာသည္။
အစိုးရသည္ ႏွစ္စဥ္ ႏိုင္ငံျခားေငြ အေျမာက္အျမား အ႐ႈံးခံၿပီး ေလာင္စာဆီ ျဖန္႔ျဖဴးေရးကို လုပ္ေနရျခင္းေၾကာင့္ အိမ္စီးကား တင္သြင္းခြင့္မ်ား ပိတ္ပင္ထားရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု အေၾကာင္းျပေလ့ရွိေသာ္လည္း ယခု ပုဂၢလိကကို ေလာင္စာဆီ တင္သြင္းေရာင္းဝယ္ခြင့္ ေပးလုိက္သည့္အတြက္ အ႐ႈံးခံ ျဖန္႔ျဖဴးရန္ မလိုအပ္ေတာ့သကဲ့သုိ႔ ကားတင္သြင္းခြင့္ ပိတ္ပင္ထားျခင္းကိုလည္း ႐ုပ္သိမ္းရန္လိုေၾကာင္း ျပည္တြင္းမွ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္အခ်ဳိ႕က သုံးသပ္ေျပာဆိုသည္။
Monday, 21 June 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment