Pages

Subscribe

Tuesday 13 July 2010

ထိုင္း-ျမန္မာ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ ရပ္ဆိုင္း

ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ရွိ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားမွ တဆင့္ တင္ပို႔ေနေသာ ထိုင္း ကုန္ပစၥည္းမ်ားကုိ ျမန္မာ အာဏာပုိင္မ်ားက ျဖတ္သန္းခြင့္ ပိတ္ထားေၾကာင္း သတင္းရ ရွိသည္။

မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား (ဓာတ္ပံု - Dæxus)

မဲေဆာက္ ခ႐ိုင္ရွိ ေသာင္ရင္းျမစ္ ကမ္းပါး တေလွ်ာက္တြင္ ထိုင္းဘက္ အျခမ္းက ကမ္းထိန္း တမံမ်ား ေဆာက္လုပ္ ေနျခင္းကို ျမန္မာ အာဏာပိုင္မ်ားက ကန္႔ကြက္သည့္ အေနျဖင့္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈကို ပိတ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။

ထိုင္းဘက္ အျခမ္းမွ ကမ္းပါး အကာအကြယ္ တမံမ်ား ေဆာက္လုပ္ မႈေၾကာင့္ ေရေၾကာင္း ေျပာင္းလဲၿပီး ျမန္မာဘက္ ကမ္းပါး တိုက္စား ႏိုင္သည့္ အတြက္ ျမန္မာ အာဏာပိုင္မ်ားက ကန္႔ကြက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ထိုင္းသတင္းဌာန MCOT က ေဖာ္ျပထား သည္။

“ျမန္မာ အရာရွိေတြက တံတားကို ေျခလွ်င္ပဲ ေပးျဖတ္တယ္။ ကုန္ပစၥည္းေတြ သယ္ပို႔ခြင့္ မျပဳဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲေတာ့ မသိဘူး”ဟု ထိုင္း-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားတြင္ တာဝန္က်ေနေသာ အေကာက္ခြန္႐ံုးမွ တာဝန္ရွိသူ တဦးက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ၾကာသပေတးေန႔က စစ္ဖက္ဆုိင္ရာ လံုၿခံဳေရး အႀကီးအကဲ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ ေဇာ္မင္း ေရာက္ရွိၿပီးေနာက္ တံတားကုိ စတင္ ပိတ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ ျပႆနာတက္သည့္ အခ်ိန္တိုင္း ဤနယ္စပ္တံတားကုိ ပိတ္ပစ္ျခင္းသည္ ျမန္မာႏွင့္ ထုိင္း ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ျမန္မာဘက္မွ ကုန္သြယ္ေရး လိုေငြျပေနေသာေၾကာင့္ဟု ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္အေျခစိုက္ ျမန္မာသတင္းေထာက္တဦးက ေျပာသည္။

ထုိင္း-ျမန္မာနယ္ နယ္စပ္ဂိတ္မ်ား အနက္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕သည္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ အႀကီးဆံုးဂိတ္ တခုျဖစ္ၿပီး ထိုင္းႏွင့္ ျမန္မာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား အျပန္အလွန္ တင္ပုိ႔ၾကသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ထုိင္းသို႔ တင္ပို႔သည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားမွာ သစ္၊ ဆန္၊ ငရုပ္၊ ၾကက္သြန္ႏွင့္ ကၽြဲ၊ ႏြား ဆိတ္၊ သိုး စသည့္ တိရစာၦန္မ်ား အပါအဝင္ ေက်ာက္စိမ္းအထိ တင္ပုိ႔ၾကသည္။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာက ထုိင္းသို႔ တင္ပုိ႔သည့္ ကုန္ပစၥည္း တန္းဖိုးမွာ တလလွ်င္ ဘတ္သန္း ဆယ္ဂဏန္း (က်ပ္ သန္း ၃၀၀) ခန္႔သာရွိၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံက ျမန္မာသို႔ တင္ပို႔သည့္ ကုန္ပစၥည္း တန္ဖိုးမွာ ဘတ္ သန္း ၁၀၀၀ (က်ပ္ သန္း ၃၀၀၀၀) ခန္႔ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ သန္းထိုက္ဦး ေရးသားသည္။

No comments:

Post a Comment