Pages

Subscribe

Friday, 2 July 2010

လိုင္စင္မဲ့ကား ဖမ္းသျဖင့္ ျမ၀တီ-ဘားအံ ကားလိုင္း ထက္၀က္သာ ေျပးဆြဲ

လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားဖမ္းဆီးသည့္ စစ္ဆင္ေရးေၾကာင့္ ျမ၀တီ-ဘားအံ ေျပးဆြဲေနသည့္ လိုင္စင္မဲ့ ခရီးသည္တင္ကားမ်ား ေရွာင္တိမ္းေနရၿပီး ကားေျပးဆြဲမႈရပ္တန္႔ကာ ခရီးသြားမ်ား ကားခ အဆမတန္ေပးေနရသည္ဟု သိရသည္။

ဘားအံၿမိဳ႕မွ ကုန္သည္တဦးက “၀စ္ေသာက္ကားေတြ မဆြဲေတာ့တာ တပတ္ေလာက္ရိွၿပီ။ ခရီးသည္အမ်ားစုက ဒီကားေတြကိုပဲ အားထားေနရတာ။ ျမ၀တီ-ဘားအံ သြားသြားျပန္ျပန္ ပံုမွန္ကားခ က်ပ္ (၅) ေထာင္ဆိုေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ကားေတြ (၄) ေထာင္ပဲ ယူတာေတြရိွတယ္။ အခုဒီကားေတြ နားထားေတာ့ ကားအေရအတြက္ ထက္၀က္ေလာက္ နည္းသြားတယ္။ အခုဆိုရင္ လူတေယာက္ (၅) ေထာင္အထက္မွာ ျဖစ္သြားၿပီ။ ဒီမနက္ဆိုရင္ က်ပ္ (၇) ေထာင္အထိ ျဖစ္သြားတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ကုန္သည္မ်ားမွာ အက်ဳိးအျမတ္ပိုမိုရရိွသည့္ ကရင္ၿငိမ္းအဖြဲ႔တုိ႔၏ ကားမ်ားကို ပံုမွန္အသံုးျပဳေနရာမွ အဆိုပါကားမ်ား ရပ္နားထားရသျဖင့္ ကုန္စည္မ်ားသယ္ေဆာင္ရန္ ေစ်းေခါက္ခ်ဳိးနီးပါးကြာသည့္ တရား၀င္ကုန္တင္ကားႀကီးမ်ားကို အသံုးျပဳေနရေသာေၾကာင့္ ေငြေၾကးအရ နစ္နာမႈမ်ားရိွသည္ဟု အဆိုပါကုန္သည္က ေျပာသည္။

ဘားအံ-ျမ၀တီ တရက္ျခား ယာဥ္တန္းတြင္ ကားႀကီးကားငယ္ အစီးေရ (၁၅၀) မွ (၂၀၀) ၾကားတြင္ ပံုမွန္ေျပးဆြဲလ်က္ရိွၿပီး ထိုကားမ်ားအနက္ ထက္၀က္ခန္႔မွာ တရားမ၀င္ကားမ်ားျဖစ္သည္။

တရားမ၀င္ကား ေျပးဆြဲသူတဦးက “က်ေနာ့္ကားက ဒီေကဘီေအအဖြဲ႔ နာမည္ခံထားတဲ့ ကားျဖစ္တယ္။ ဒီကားမ်ိဳး ျမ၀တီမွာ အစီး (၆၀) နဲ႔ ဘားအံမွာ အစီး (၆၀) ေလာက္ရိွတယ္။ တရက္္ျခား ပံုမွန္ အတက္အဆင္းလုပ္ေနတာ။ ဒီေကဘီေအ ကားေတြကိုေတာ့ မဖမ္းေသးေပမယ့္ အဖြဲ႔က ေရွာင္ခိုင္းထားေတာ့ ကားေတြကို လံုၿခံဳတဲ့ေနရာေတြမွာ သိမ္းထားရတယ္။ အခု ေကာ့ကရိတ္ဂိတ္မွာ ဖမ္းေနတဲ့ ကားနဲ႔ဆိုင္ကယ္ေတြက အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔မပတ္သက္တဲ့ ကားေတြျဖစ္တယ္” ဟု ေျပာသည္။

ဒီေကဘီေအအဖြဲ႔၏ အမည္ေပါက္ လိုင္စင္မဲ့ကား အစီးေရ (၁၀၀) ေက်ာ္ ျမ၀တီ-ဘားအံ ေျပးဆြဲရာတြင္ ဒီေကဘီေအအဖြဲ႔ ရန္ပံုေငြအတြက္ ကားတစီးလွ်င္ တလ က်ပ္ (၅) ေသာင္းႏႈန္း ေပးေဆာင္ရသည္ဟု သိရသည္။

ယခင္က တရားမ၀င္ကားမ်ားကို ဖမ္းဆီးမႈမ်ားရိွခဲ့စဥ္က လိုင္စင္မဲ့ ခရီးသည္တင္ကားမ်ား ေျပးဆြဲမႈ ရပ္နားခဲ့ရေသာ္လည္း ဖမ္းဆီးမႈမ်ားအၿပီးတြင္ ပံုမွန္ျပန္လည္ေျပးဆြဲခြင့္မ်ား ရိွေသာေၾကာင့္ ယခုစစ္ဆင္ေရးသည္ အရာမေရာက္သည့္ ဟန္ျပဖမ္းဆီးမႈသာ ျဖစ္မည္ဟု ကားပြဲစားတဦးက ေျပာသည္။

၎က “ဒီလိုပဲ ဖမ္းလိုက္ လႊတ္လိုက္နဲ႔ (၁၀) ႏွစ္ရိွေတာ့မယ္။ သိမ္းတာရိွတယ္၊ တခ်ဳိ႕ျပန္ေပးတယ္၊ ဒဏ္႐ုိက္တာရိွတယ္၊ ဒီလိုပဲ သံသရာလည္ေနတာပဲ။ ဖမ္းတာက ခဏပဲ၊ ၿပီးသြားရင္ အရင္လိုျပန္ျဖစ္တာပဲ။ ဒီအစိုးရလက္ထက္မွာ လိုင္စင္မဲ့ကားကိစၥ ဒီလိုပဲ သြားေနမွာပဲ။ တကယ္ဒုကၡေရာက္တာကေတာ့ ခရီးသည္နဲ႔ ကုန္သည္ေတြပဲဲ” ဟု ေျပာသည္။

အဆိုပါလိုင္းတြင္ ျမန္မာကုန္သည္အမ်ားစုက ထိုင္းဘက္မွတင္သြင္းသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ခရီးစရိတ္သက္သာသည့္ ၿငိမ္းအဖြဲ႔မ်ား၏ ကားမ်ားျဖင့္သာ သယ္ေဆာင္ၾကသည္ဟု ၎က ေျပာသည္။

အျခားကရင္ၿငိမ္းအဖြဲ႔တခုမွ အဖြဲ႔၀င္တဦးက “က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႔အမည္နဲ႔ ေျပးဆြဲေနတဲ့ လိုင္စင္မဲ့ကား အစီးေရ (၃၀၀) ေက်ာ္ရိွတယ္။ အျခားအဖြဲ႔ေတြလိုပဲ ေရွာင္ေနရတယ္။ ကားအားလံုးေတာ့မဟုတ္ဘူး၊ ဒါကလည္း ခဏေပါ့။ အရင္ကလည္း ဒီလိုပဲ ဖမ္းမယ္ ဆီးမယ္ဆိုရင္ ေရွာင္ၾကရတာပဲ၊ အဆန္းေတာ့မဟုတ္ဘူး” ဟု ေျပာသည္။

ျမ၀တီ-ဘားအံလိုင္းတြင္ ကရင္ၿငိမ္းအဖြဲ႔မ်ား၏ လိုင္စင္မဲ့ကားအခ်ဳိ႕ကို အဆိုပါအဖြဲ႔တို႔၏ ရပ္တည္ေရးအတြက္ ကရင္ျပည္နယ္အာဏာပိုင္မ်ားက ဆက္လက္ ေျပးဆြဲခြင့္ျပဳေသာ္လည္း ကရင္ျပည္နယ္ကိုေက်ာ္၍ မြန္ျပည္နယ္၊ ပဲခူးတိုင္း၊ ရန္ကုန္တိုင္းတို႔သို႔ ကုန္ပစၥည္းသယ္ေဆာင္မႈမ်ား ပိတ္ပင္ထားသည္ဟု ၎က ဆက္လက္ေျပာဆိုသည္။

ျမ၀တီ-ဘားအံလိုင္းတြင္ တရက္ျခား အဆင္းအတက္ေျပးဆြဲသည့္ ခရီးသည္တင္ႏွင့္ ကုန္ကားအစီးေရ (၂၀၀) ခန္႔ ရိွေသာ္လည္း လိုင္စဥ္မဲ့ကားအဖမ္းအဆီးေၾကာင့္ ယခုရက္ပိုင္းမွစတင္ကာ ကားေျပးဆြဲမႈ အေရအတြက္ ထက္၀က္ခန္႔သာ ရိွေတာ့သည္ဟု ယာဥ္ေမာင္းတဦးက ေျပာသည္။

ေခတ္ၿပိဳင္သတင္းေထာက္ ရဲရင့္ ေရးသားသည္။

No comments:

Post a Comment