Pages

Subscribe

Wednesday 30 June 2010

ဆိပ္ကမ္း ပတ္လမ္းသစ္ စီမံကိန္း စတင္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ဆိပ္ကမ္း ပတ္လမ္းသစ္ ေဖာက္လုပ္ျခင္း စီမံကိန္းအား မၾကေသးခင္ ရက္ပိုင္းက စတင္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါ လမ္းသစ္ကို ဗိုလ္တေထာင္ ၿမိဳ႕နယ္ သန္လ်က္စြန္းမွ ၾကည့္ျမင္တိုင္ၿမိဳ႕နယ္ ဟုမ္းလမ္း မွတ္တိုင္ အနီးအထိ ေဖာက္လုပ္ မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းစီမံကိန္းကို ေအးရွားေ၀ါလ္ ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ယူေဖာက္လုပ္မည္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

ဆိပ္ကမ္းပတ္လမ္းသစ္ စီမံကိန္း နယ္ေျမ တခုျဖစ္ေသာ ဗိုလ္တေထာင္ ဘုရားေရွ႕တြင္ ေရာင္းခ်ေနသည့္ ေစ်းဆိုင္မ်ား (ဓာတ္ပုံ - ဧရာ၀တီ)

ဗုိလ္တေထာင္ ဆိပ္ကမ္းမွ အလုံဆိပ္ကမ္း ေဒသ တခ်ဳိ႕အထိ ဆိပ္ကမ္း ၀န္ေဆာင္မႈ မ်ားကို ပုဂၢလိက စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို အစိုးရက လုပ္ကုိင္ခြင့္ ေပးၿပီးေနာက္ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ ဆိပ္ကမ္း ျဖစ္ေပၚလာ ေစရန္ ယခုကဲ့သို႔ ေဆာင္႐ြက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ရံုးမွ အရာရွိ တဦးက ေျပာဆိုသည္။
ထိုကမ္းနားလမ္းသစ္အား အလံုၿမိဳ႕နယ္၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဗိုလ္တစ္ေထာင္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားကို ျဖတ္၍ ေဖာက္ လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ၅ မိုင္ေက်ာ္ ရွည္လ်ားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

လမ္းသစ္ေဖာက္လုပ္ရန္ တိုင္းတာမႈမ်ား စတင္ျပဳလုပ္ေနၿပီး လမ္းဧရိယာႏွင့္ မလြတ္ကင္းေသာ သစ္ပင္ႀကီးမ်ားကို စက္ ယႏၱရား ႀကီးမ်ားျဖင့္ ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းေနၿပီျဖစ္သည္။

ယင္းသို႔ လမ္းသစ္ေဖာက္လုပ္ရာ စီမံကိန္းနယ္ေျမအတြင္း ေရာင္းခ်ေနေသာ ေစ်းသည္မ်ား အေနျဖင့္ တျခားေနရာသို႔ မိမိအစီ အစဥ္ျဖင့္ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အခက္အခဲရွိေၾကာင္း ေစ်းသည္မ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။

“က်ေနာ္တို႔ ဒီနားမွာေစ်းေရာင္းတာၾကာၿပီ၊ အခုလမ္းသစ္ေဖာက္မယ္ဆိုေတာ့ သစ္ပင္ေတြစခုတ္ေနၿပီ၊ က်ေနာ္တို႔ကိုလည္း လမ္းစခင္းရင္ေျပာင္းေပးဖို႔ မွာထားတယ္”ဟု ဗိုလ္တေထာင္ဘုရား အနီးမွေစ်းသည္ တဦးက ေျပာဆိုသည္။

အလံုသေဘာၤက်င္းအနီးတြင္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ဖြင့္လွစ္ထားသူတဦး ကလည္း“က်ေနာ္တို႔လို လမ္းေဘးဆိုင္ေတြကို ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းတေလွ်ာက္သာယာေရးအတြက္လုပ္ငန္းေတြ စေနၿပီ ဖယ္ရွားေပးဖို႔ စည္ပင္က အေၾကာင္းၾကားလာပါတယ္”ဟု ေျပာ သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ၀န္ထမ္းတဦးကလည္း ေဖာက္လုပ္မည့္ လမ္းသစ္နယ္နိမိတ္အတြင္း ေရာင္းခ်ေနေသာ လမ္းေဘးေစ်းသည္မ်ားမွာ ေထာင္ဂဏန္းမွ် ရွိႏိုင္သည္ဟု ဆုိသည္။

ယင္းစီမံကိန္းအတြက္ လမ္းေဘးေစ်းသည္မ်ားကို ေရာင္းခ်ခြင့္တားျမစ္သည့္အတြက္ လမ္းေဘးေစ်းသည္မ်ား စား၀တ္ေနေရး ေျပ လည္ေစရန္ ေနရာတခုသတ္မွတ္ေပးမည္ဆိုပါကအဆင္ေျပႏိုင္ေၾကာင္း ရန္ကုန္အေျခစိုက္သတင္းအယ္ဒီတာ တဦးကေျပာသည္။

ယခု ကမ္းနားလမ္းသစ္ေဖာက္လုပ္မည့္ နယ္နိမိတ္အတြင္း ဖ်က္သိမ္းရမည့္ ဌာနဆုိင္ရာလူေနအိမ္ အေဆာက္အအံုေပါင္း ၈၀၀ ေက်ာ္ ၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ ၅၀ ေက်ာ္၊ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးမွ ၃၀ ေက်ာ္၊ စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာနမွ ၂၅ လုံး ခန္႔၊ နယ္ စပ္စည္ပင္မွ ၃ လံုး ခန္႔၊ ေရတပ္ တပ္ထိန္း႐ုံး ၄ ႐ုံးခန္႔ ၊ သစ္ေတာဌာန ၆၅၀ ေက်ာ္ ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ဌာန အမွတ္ ၂ မွ ၂၀ ေက်ာ္ ပါ၀င္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စစ္အစိုးရအေနျဖင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ လက္ေအာက္ရွိ ဗိုလ္တေထာင္ဆိပ္ကမ္း၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္း၊ ပန္းဆုိး တန္း နန္းသီတာ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ က်န္းမာေရးဆိပ္ကမ္း၊ ဆူးေလဆိပ္ကမ္းမ်ား၏ ဆိပ္ကမ္း ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳထားေၾကာင္း သိရသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ မတ္လကုန္ပိုင္းက ဗုိလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္း ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပိုင္လီမိတက္သို႔ အစိုးရက တရား၀င္ လႊဲေျပာင္းခဲ့သည္။

ဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ ဟိန္းေဇာ္ ေရးသားသည္။

No comments:

Post a Comment