ရန္ကုန္ - မႏၲေလး ပုံမွန္ အေ၀းေျပး လမ္းမၾကီးမ်ား ေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ ကုန္တင္ ကားမ်ားအား တန္ ၆၀ ထက္ ပိုပါက ဒဏ္ေၾကး ေကာက္ျပီး ျဖတ္သန္းခြင့္ ေပးသည့္ တုိးဂိတ္မ်ားကို တရားစြဲမည္ ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ၾကီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္လိုက္ ေၾကာင္း သိရသည္။
တန္ပုိႏွင့္ ၀န္ပုိ တင္ေဆာင္ လာသည့္ ကားမ်ားအား ဒဏ္ေၾကး ေပးေဆာင္ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ ျပဳသည့္ တုိးဂိတ္မ်ားကို အေရးယူ သြားမည္ ျဖစ္သည္။
“တိုးဂိတ္ေတြ အေနနဲ႔ ဒဏ္ေၾကးေတြ ပိုေကာက္ၿပီး ျဖတ္သန္း သြားလာ ခြင့္ေတြ ေပးလိုက္တဲ့ တန္ပို ေတြေၾကာင့္ လမ္းပ်က္စီး တာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ဒီအတြက္ ေၾကာင့္လည္း တာ၀န္ ရွိသူေတြက ဒီစည္းကမ္းကို ထုတ္ျပန္ လိုက္တာ”ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ လမ္း၊ တံတား အင္ဂ်င္နီယာ တဦးက ေျပာသည္။
ထုတ္ျပန္ျပ႒ာန္းထားသည့္ လမ္းမႀကီးမ်ားဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ မ်ားအတိုင္း အေရးယူသြားမည္ဟု ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ္ လည္း ေထာင္ဒဏ္ သို႔မဟုတ္ ေငြဒဏ္ မည္သို႔ အေရးယူေဆာင္ရြက္သြားမည္ကို တိတိက်က်ထုတ္ျပန္ျခင္းမရွိေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။
“တိုးဂိတ္ေတြက အစိုးရမွာ သိန္းေပါင္းေထာင္ခ်ီၿပီးေလလံဆြဲၿပီးမွ ရထားတာေလ။ ဒီအတြက္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ႏွစ္အတြင္းမွာ ကိုယ္ကုန္ထားတဲ့ ေငြကို ျပန္ရေအာင္ရွာၾကတာပဲ ”ဟု မႏၱေလး ျပည္ေထာင္စု လမ္းမႀကီးေပၚရွိ တိုးဂိတ္တခုမွ တာ၀န္ရွိသူ တဦးကေျပာသည္။
တည္ေဆာက္လုပ္ကိုင္လႊဲေျပာင္း စနစ္(BOT)ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ မ်ားေပးၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ လမ္းတံတားေၾကး မ်ားေကာက္ခံမႈ မွာ ယခင္ကထက္ ျမင့္တက္သြားခဲ့ၾကေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားထံမႇ သတင္းရရႇိသည္။
“တာ၀န္ရွိသူေတြအေနနဲ႔ လမ္းပ်က္စီးမွာဆိုးလို႔ ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ ဒဏ္ေၾကးေပးၿပီး ျဖတ္ခိုင္းရင္ ကိုယ္သက္ဆိုင္တဲ့ လမ္း ပိုင္းအလိုက္ တာ၀န္ယူထားတဲ့ ကုမၸဏီေတြကို အေရးယူမယ္ဆိုၿပီး စာပို႔လာတယ္”ဟု လမ္းတံတားေၾကးေကာက္ခံခြင့္ ရရွိ ထားသည့္ ကုမၸဏီတခု၏ စာရင္းဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတဦး ကေျပာသည္။
ရန္ကုန္-မႏၲေလး ပုံမွန္လမ္းသည္ လမ္းပုိင္း ၉ ပိုင္းရွိၿပီး ၇ ပိုင္းကို အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္နီးစပ္သည့္ မက္စ္ျမန္မာ၊ ေရႊသံလြင္၊ ယုဇန၊ ေသာ္ တာဝင္း၊ အိုလံပစ္၊ ေအးရွားေဝါလ္ႏွင့္ ကေမၻာဇ စသည့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီႀကီး ၇ ခုမွလုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိထားေၾကာင္း သိရသည္။
၀န္ပို၊ တန္ပို သယ္ေဆာင္မႈအလိုက္ တိုးဂိတ္မ်ားတခုႏွင့္တခု ဒဏ္ေၾကး ေကာက္ယူသည့္ ႏႈန္း ကြာျခားမႈရွိေၾကာင္း သိရ သည္။
“ကုန္သည္ေတြ အတြက္ေရာ ၊ တိုးဂိတ္ေတြ အတြက္ပါ စဥ္းစားၿပီး အာဏာပိုင္ေတြက သတ္မွတ္လမ္းေကာက္ခံမႈႏႈန္းတရား ၀င္ထုတ္ထားသလို ၊ ထုတ္ထားတဲ့ အတိုင္းလည္းလိုက္နာေအာင္လုပ္ေပးသင့္တယ္။ ဒါမွလည္း တိုးဂိတ္က တိုးေကာက္လို႔ ကုန္သည္က ေစ်းတက္တာ၊ ကုန္သည္ေစ်းတက္လို႔ ျပည္သူေတြ ေစ်းျမင့္ျမင့္နဲ႔ ၀ယ္ယူသံုးစြဲရတာ စီးပြားေရးေစ်းကြက္မွာ ဒီလိုေတြ စပ္ဆက္မႈရွိေနေတာ့ အားလံုးကို မွ်တေအာင္ စနစ္က်ေအာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးသင့္တယ္”ဟု စီးပြားေရး လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္သူတဦးက သံုးသပ္သည္။
ယင္းသို႔ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားခ်မွတ္၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္သည့္ ကာလတြင္ သက္ဆိုင္ရာတာ၀န္ရွိသူမ်ားပါ တိုးဂိတ္ မ်ားတြင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ကာ စိစစ္မႈမ်ားျပဳလုပ္ရန္လိုအပ္ေၾကာင္းသူက ေျပာသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္၀န္းရႇိ လမ္းတံတားအမ်ားစုကို ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအေနျဖင့္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ႏွစ္ ၃၀ ခန္႔ ရရွိေၾကာင္း သိရသည္။
Monday, 14 June 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment