Pages

Subscribe

Monday 12 July 2010

ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္းကို ဦးပိုင္ အၿပီးလႊဲယူ

ဗုိလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္း ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဦးပုိင္ လီမိတက္က ဇူလိုင္လ ၁ ရက္မွ စတင္၍ အၿပီးအပိုင္ လႊဲေျပာင္း ယူလိုက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္းကို “တည္ေဆာက္ လုပ္ကိုင္ လႊဲေျပာင္းစနစ္” (BOT) ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ရန္ ၿပီးခဲ့သည့္ မတ္လ ၂၆ ရက္ေန႔က အခမ္းအနားက်င္းပၿပီး လႊဲေျပာင္းယူခဲ့ေသာ္လည္း ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း ကြ်မ္းက်င္လုပ္သားမ်ား မရွိျခင္းေၾကာင့္ ယခင္ရွိႏွင့္ၿပီး ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ တြဲဖက္လုပ္ကိုင္ေနခဲ့သည္။

“ပုဂၢလိက လႊဲလိုက္ၿပီးမွ ၀န္ထမ္းေတြ ျဖဳတ္ပစ္တာ၊ ေလွ်ာ့ပစ္တာမ်ဳိး ခ်က္ျခင္း လုပ္ရင္ မေကာင္းေတာ့ ၃ လေလာက္ အခ်ိန္ယူ လိုက္ၿပီးမွ အခုလို လုပ္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ အခုကေတာ့ အရင္ကလို တြဲလုပ္တာ မရွိေတာ့ဘူး” ဟု ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဦးပိုင္ လီမိတက္မွ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဆိုင္ရာ မန္ေနဂ်ာ တဦးက ေျပာသည္။

ဦးပိုင္ ၀န္ထမ္းမ်ား အစားထိုး ၀င္ေရာက္ႏိုင္ရန္ လက္ရွိလုပ္ကိုင္ေနသည့္ ၀န္ထမ္းမ်ားအား ေလွ်ာ္ေၾကးေပး၍ ႏုတ္ထြက္ေစျခင္း၊ ပင္စင္ေပးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာသည္။

“ကုမၸဏီေတြ ေပးတဲ့အတိုင္း လစာ ၃ လစာေပးၿပီး ထုတ္တာရွိသလုိ တခ်ဳိ႕ လုပ္သက္ရင့္ၿပီး အသက္ႀကီးတဲ့ လူေတြက်ေတာ့ ပင္စင္ေပးလိုက္တယ္။ ပုဂၢလိက လႊဲၿပီးမွ ဆိုေပမယ့္ အစိုးရလက္ထက္တုန္းက လုပ္ခဲ့တဲ့ လုပ္သက္ေတြအရ ပင္စင္ေပးတယ္။ ေနာက္လူေတြေတာ့ ဘယ္လို စီစဥ္ေပးမလဲမသိဘူး” ဟု ဆိပ္ကမ္း ၀န္ေဆာင္မႈပိုင္း လုပ္ကိုင္ေနသူတဦးက ေျပာသည္။

“ရာထူးႀကီးေနရာေတြက လြဲၿပီး ေအာက္ေျခ ၀န္ထမ္းေနရာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဦးပိုင္၀န္ထမ္းေတြ ၀င္လာတယ္။ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းဆိုတာ အခု ေကာက္သင္၊ အခု လုပ္တတ္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ အဆင့္ဆင့္အလိုက္ လုုပ္ရမွာေတြက အရမ္းမ်ားတဲ့အျပင္ သူ႔ေနရာအလိုက္ တေယာက္ခ်င္းစီ လုပ္ရတာေတြက ရွိတယ္။ အာဏာပိုင္ေတြက သူတို႔ လူေတြထည့္ခ်င္တာပဲ သိတယ္” ဟု ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္႐ံုးမွ အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။

အာဏာပိုင္မ်ားအေနႏွင့္ ပုိ႔ကုန္၊ သြင္းကုန္လုပ္ငန္းမ်ား ပိုမိုသြက္လက္ ျမန္ဆန္လာေစရန္ ယခုကဲ့သို႔ ပုဂၢလိကအား လႊဲေျပာင္း ေပးျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းသည္ လုပ္သား ကြ်မ္းက်င္မႈအေပၚ အေျခခံေသာေၾကာင့္ ျမန္ဆန္စြာလုပ္ကိုင္ႏိုင္မည့္ အေျခအေနမ်ဳိးေရာက္ရွိရန္ ခက္ခဲႏိုင္ေသးေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာသည္။

ဦးပုိင္ လီမိတက္က လႊဲေျပာင္း ရယူလုိက္သည့္ ဗုိလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ တံတားအမွတ္ ၁၊ ၂ ႏွင့္ ၃ တို႔ ပါဝင္ၿပီး စုစုေပါင္း ၄၅၇ မီတာ ရွည္သည္။

စစ္အစိုးရသည္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ လက္ေအာက္ရွိ ဗိုလ္တေထာင္ဆိပ္ကမ္း၊ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္း၊ ပန္းဆုိးတန္း နန္းသီတာ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ က်န္းမာေရးဆိပ္ကမ္း၊ ဆူးေလဆိပ္ကမ္းမ်ား၏ ဆိပ္ကမ္း ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားသို႔ လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳထားသည္ဟု ဆိုသည္။

ၾကည့္ျမင္တိုင္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ထီးတန္းဆိပ္ကမ္းကိုလည္း ျမန္မာစီးပြားေရးေကာ္ပုိေရးရွင္းမွ လႊဲေျပာင္းယူထားေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာ့သြင္းကုန္၊ ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္း၏ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးေနသည့္ အလုံဆိပ္ကမ္းႏွင့္ သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္းကို ေလာ္စစ္ဟန္၏သား ဦးထြန္းျမင့္ႏိုင္ ပိုင္သည့္ ေအးရွားေဝါ ကုမၸဏီႏွင့္ ေဟာင္ေကာင္ အေျခစိုက္ Myanmar International Terminal Thilawa (MITT)ကုမၸဏီတို႔က အသီးသီး လုပ္ကိုင္ ေနၾကသည္။

ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဦးပုိင္ လီမိတက္သည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္း၊ သေဘၤာလိုင္း လုပ္ငန္း၊ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းမ်ား အပါအ၀င္ ျပည္သူပုိင္လုပ္ငန္း အမ်ားအျပားျဖင့္ စစ္တပ္ရန္ပံုေငြ ရွာေပးေနေသာ စီးပြားေရး အစုအဖြဲ႕ျဖစ္သည္။

ဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ နရီလင္းလက္ ေရးသားသည္။

No comments:

Post a Comment