Pages

Subscribe

Thursday 8 July 2010

ျမန္မာႏွင့့္ ဆက္စပ္မည့္ ရထားလမ္း ကုေဋ ေထာင္ခ်ီ အကုန္က်ခံ တည္ေဆာက္မည္္

ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆက္စပ္ႏိုင္မည့္ ရထားလမ္း တလမ္းကို ဘဂၤလာေဒခ်္႕ႏိုင္ငံမွ ကုေဋေထာင္ခ်ီ အကုန္အက်ခံကာ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဘဂၤလာေဒခ်္႕ အာဏာပိုင္မ်ားက ထုတ္ေဖၚေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါ ရထားလမ္းမွာ စစ္တေကာင္းျမိဳ႕ ေတာင္ဘက္ပိုင္းတြင္ တည္ရွိေသာ ဒူဟာဇာရီမွ ေကာ့ဘဇား ခရိုင္ အတြင္းရွိ ျမန္မာနယ္စပ္ အနီး ေခါင္းတံုး-ေတာင္ျပိဳထိ ေဖါက္လုပ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။

ေတာင္ျပိဳျမိဳ႕မွာ ေမာင္ေတာျမိဳ႕ ေျမာက္ဘက္ ဘဂၤလာေဒခ်္႕ နယ္စပ္ အနီးတြင္ တည္ရွိျပီး ယခုအခါ ျမိဳ႕နယ္ခြဲ အျဖစ္ သတ္မွတ္ခံထားရေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျမိဳ႕ တစ္ျမိဳ႕ ျဖစ္သည္။

ဇူလူိင္လ ၆ ရက္ေန႕က ျပဳလုပ္ေသာ ဘဂၤလာေဒခ်္႕ အမ်ိဳးသား စီးပြားေရး ေကာင္စီ အစည္းအေ၀းတြင္ အဆိုပါ ရထားလမ္း ေဖါက္လုပ္ေရး အတြက္ ဘဂၤလာ တာကာေငြ ၁၈၅၂ ကုေဋ အသံုးျပဳသြားရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ျပီး အဆိုပါ ေငြပမာဏကို အစည္းအေ၀းတြင္ သဘာပတိ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သူု ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ရွိတ္ဟာဆီးနာက လက္မွတ္ေရးထိုး အတည္ျပဳခဲ့သည္။

အဆိုပါ ရထားလမ္းကို ယခုလတြင္ စတင္ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ျပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ အျပီးသတ္မည္ ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ရထားလမ္းကို ေဖါက္လုပ္ႏိုင္ျခင္း ျဖင့္ အာရွ ရထားလမ္းမၾကီးႏွင့္ ဆက္စပ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ျပီး အေရွ႕အေနာက္ ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းကို ျမွင့္တင္ႏိုင္ရန္ ဘဂၤလာေဒခ်္႕မွ ရည္ရြယ္ထားေၾကာင္း အရာရွိ တဦးက ေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ဘက္ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္လည္း စစ္အစိုးရမွ စစ္ေတြ-မင္းဘူး-အမ္းရထားလမ္းကို တည္ေဆာက္ေနျပီး ယခုအခါ အပိုင္းလိုက္ ျပီးစီး ေနျပီး ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္လည္း အဆိုပါ ရခိုင္ျပည္နယ္ အတြင္း ေဖါက္လုပ္ေနေသာ ရထားလမ္းကို ဘဂၤလာေဒခ်္႕ႏိုင္ငံမွ ေဖါက္လုပ္ ေနေသာ ရထားလမ္းႏွင့္ ဆက္စပ္မည္ မဆက္စပ္မည္ ဆိုသည္ကို နအဖ စစ္အာဏာပိုင္မ်ားက ယခု အခ်ိန္ထိ တစံုတရာ ထုတ္ေဖၚ ေျပာၾကားျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏွင့္ ဘဂၤလာေဒခ်္႕ႏိုင္ငံအၾကား စီးပြားေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး စာခၽြန္လႊာမ်ား အပါအ၀င္ ခ်စ္ၾကည္ေရး ကားလမ္းေဖါက္လုပ္ေရး၊ တရုတ္- ျမန္မာ- ဘဂၤလာေဒခ်္႕ လမ္းေဖါက္လုပ္ေရး အတြက္ လြန္ခဲ့ေသာ ဘီအန္ပီ အစိုးရ လက္ထက္ ကတည္းက စျပီး ျမန္မာ စစ္အစိုးရႏွင့္ သေဘာတူ လက္မွတ္မ်ား တသီတတန္းၾကီး ေရးထိုးခဲ့သည္။

သုိ႕ေသာ္လည္း ျမန္မာက ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ တက္ၾကြမူ မရွိသျဖင့္ ယခုအခ်ိန္ထ္ိ အဆိုပါ လမ္းမ်ားကို ေဖါက္လုပ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးဘဲ ျဖစ္ေနသည္။

ေမာင္ေတာ ျမိဳ႕မွ ႏိုင္ငံေရး ေလ့လာ သံုးသပ္သူ တဦးက သူအျမင္ကို ယခုကဲ့သို႕ ေျပာသည္။

“ ဘဂၤလာေဒခ်္႕ အစိုးရက ျမန္မာ စစ္အစိုးရကို ေခ်ာ့ေမာ့ ဆက္ဆံရင္ သူတို႕ အတြက္ အက်ိဳး အျမတ္ေတြ ရနိုင္တယ္လို႕ ယူဆ ထားၾကပံု ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမန္မာနဲ႕ သင့္တင့္ေအာင္ ေပါင္းျပီး ခ်စ္ၾကည္ေရး ကားလမ္း ေဖါက္လုပ္ေရး ကိစၥ အတြက္ တက္လာတဲ့ ဘဂၤလာ အစိုးရတိုင္းက ေျပာဆို ေဆြးေႏြး ေနတာေတြ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာဘက္ ကလည္း သေဘာတူပါတယ္။ လုပ္ပါ။ ကတိေတြ ေပးတယ္။ လက္မွတ္္ေတြ ေရးထိုးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ရွိလာျပီ ျဖစ္ေပမယ့္ ခုခ်ိန္ထိ ဘာမွ အေကာင္အထည္ေဖၚ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တာ မရွိေသးဘူး။ ျမန္မာ နအစ စစ္အစိုးရက လမ္းေကာင္းရင္ ဘဂၤလီကုလားေတြ ပို၀င္လာမယ္ ဆိုပီး ဘူးသီးေတာင္- ေမာင္ေတာကားလမ္းကိုေတာင္မွ မလုပ္ဘဲ ဒီအတိုင္း ပစ္ထားတယ္ဆိုေတာ့ ဘဂၤလာနဲ႕ ရထားလမ္း ကားလမ္းကို ဘယ္လို လုပ္ျပီး ေဖါက္လုပ္ မွာလဲ။ နအဖ စစ္အစိုးရရဲ႕ အတြင္း သေဘာထားကို မသိေတာ့ ဘဂၤလာ အစိုးရက ကားလမ္း ေဖါက္မယ္၊ ရထားလမ္း ေဖါက္မယ္ ဆိုပီး တဘက္သတ္ တကဲကဲ ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။”

ဘဂၤလာေဒခ်္႕ ႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ “ အေရွ႕ၾကည့္ ေပၚလစီ” အရ ျမန္မာကို ျဖတ္ျပီး ကားလမ္း ရထားလမ္း ေဖါက္လုပ္ကာ တရုတ္ႏွင့္ အာစီယံ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရး တိုးျမွင့္ လိုေနရာ ယခု ရထားလမ္းမွာလည္း အဆိုပါ ေပၚလစီ၏ တစိတ္တပိုင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

နိရဥၥရာသတင္းေထာက္ ထြန္းထြန္း ေရးသားသည္။

No comments:

Post a Comment